kayhan.ir

کد خبر: ۸۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
روایات تکان‌دهنده از مشکلات دانش‌‌آموزان پردیسی

مصرف نان خشک تا غیبت از کلاس برای تأمین معیشت

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس وضع معیشت برخی از دانش‌آموزان این منطقه را تکان‌دهنده اعلام کرد.

 

حسینعلی سلیمانی‌فر در مراسم گل‌ریزان گفت: وضع برخی از دانش‌آموزان محروم گاه در شرایطی است که مسئولان آموزش و پرورش شهرستان در حین بازدید تحمل مشاهده آن را ندارند که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شهرستان، کمک‌های خوبی به این دسته از دانش‌آموزان ارائه شده است.
وی با اشاره به مصادیقی از زندگی دشوار برخی دانش‌آموزان محروم منطقه اظهار داشت: یکی از این دانش‌اموزان در هر سه وعده نان خشک‌ترشده در آب مصرف می‌کند و وقتی موضوع را از خواهر کوچک‌تر جویا شدم به همین پاسخ رسیدم.
وی اضافه کرد: پس از شنیدن وضع این دو دانش‌آموز، تصمیم بر بازدید از خانه و شرایط زندگی آنها گرفته شد و با آنها تأسف با یک زندگی کاملا دشوار و نامناسب مواجه شدیم که خانواده‌ای هفت‌نفره شامل پدر و مادری تقریبا 50 و 55 ساله و پنج فرزند دختر تنها از نان خشک و آب تغذیه می‌کنند.
سلیمانی‌فر افزود: همچنین گاه که از مدارس ودر خصوص افزایش غیبت مقطعی برخی دانش‌آموزان سؤال می‌شود، مدیران این مجموعه‌های آموزشی اشتغال آن‌ها در مراکز کار برای تأمین معیشت زندگی را به عنوان دلیل این موضوع مطرح می‌کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزانی در شهرستان پردیس وجود دارند که ساعات عصر را به عنوان زمان حضور در کلاس تعیین می‌کنند تا طی روز مشغول کار و کسب درآمد باشند.
رئیس اداره آموزش و پرورش پردیس اضافه کرد: دانش‌آموزانی با استعداد و علاقه‌مند بسیار به تحصیل وجود دارند که صرفا به دلیل تنگناهای اقتصادی خانوار مجبور به ترک تحصیل می‌شوند که البته آموزش و پرورش برای بازگرداندن آن‌ها تلاش می‌کند.