kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
با اشاره به تحریم‌های ضدایرانی

حداد عادل : تا دیروز ما دلواپس بودیم امروز همه دلواپس هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به وضع تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپس هستند، کسانی که ما را مسخره می‌کردند که چرا دلواپس هستید امروز دلواپس‌تر از خود ما شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا ، غلامعلی حدادعادل در اختتامیه نمایشگاه مهر درخشان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه تحریم‌ها بهانه بود ، تصریح کرد : آنان می‌خواهند با فشار فرهنگی سرمایه ما را از کار بیندازند، تولید ما را متوقف کنند تا فقر ، اعتیاد و بیکاری گسترش پیدا کند و مردم به دلیل مشکلات اقتصادی دچار انحراف فرهنگی شوند و از یک طرف با القاء تفکراتی در میان مردم از طریق جنگ نرم آنان را متمایل به کشورهای غربی کنند و بزرگترین سرمایه انقلاب را که حضور مردم در صحنه بود را از ما بگیرند.
حدادعادل با تاکید بر این که مقام معظم رهبری نیز از چند سال قبل مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت کرده‌اند ، گفت: در طول این سال‌ها رهبری راجع به هیچ موضوعی به اندازه اقتصاد مقاومتی سفارش نکرده‌اند و دغدغه ندارند، نمایشگاه مهر درخشان را نیز از این جهت مهم می‌دانیم که نشان‌دهنده اقدام و عمل مسئولان آستان قدس در عمل به شعار سال است. چرا که از فضای مرده‌ای که در زیر این خیابان قرار داشته استفاده کردند و جایی که شاید روزانه 20 نفر از آن عبور نمی‌کردند حالا 500 هزار نفر بازدید‌کننده دارد.
وی با اشاره به این که باید شعار خانواده ایرانی کالای ایرانی را مطرح کنیم و جا بیندازیم، تصریح کرد: مردم ما به کشورشان علاقه دارند، ما باید با جلوگیری از قاچاق، بازار عرضه برای کالاهای داخلی ایجاد کنیم و نگوییم جنس ایرانی به درد نمی‌خورد چرا که این موضوع توهین به ملت است.
حدادعادل عنوان کرد: همه جای ایران باید به اجرای اقتصاد مقاومتی و عمل به آن کمک کند، مخصوصا مشهد که با 27 میلیون زائری که در طول سال دارد نباید میدان و بازار گسترده فروش تولیدات خارجی باشد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضع تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپس هستند، کسانی که ما را مسخره می‌کردند که چرا دلواپس هستید امروز دلواپس‌تر از خود ما شده‌اند.
حداد‌عادل یادآور شد: وزیر اقتصاد آلمان قبل از این که به ایران بیاید گفته بود شرط همکاری ما با ایران این است که شما رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسید. آنها انتظار دارند ملت ایران که انقلاب کرده و از روز اول هم شعارش مرگ بر اسرائیل بوده حالا برای یک کمک احتمالی آنان دست از آرمان‌هایش و حمایت از فلسطین و قدس بردارد و بر یک رژیم کودک کش جعلی صحه بگذارد.
وی ادامه داد: با اینکه وزارت خارجه اعلام کرد ما اجازه دخالت به کسی در امور داخلی خود نمی‌دهیم که البته ما انتظار موضعی صریح‌تر داشتیم مشاهده کردیم که وزیر اقتصاد آلمان آمد و خیلی خونسرد سر میز نشست و قراردادهایی را امضاء کرد.
حداد‌عادل با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با فشار اقتصادی ما را از آرمان‌هایمان دور کنند، گفت: ما باید بر سر آرمان‌های خود پافشاری کنیم؛ چرا که ایران کشوری پهناور است و اگر خوب مدیریت شود با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان جلوی توطئه دشمن را گرفت.