kayhan.ir

کد خبر: ۸۷۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

جنگنده‌های آمریکایی در دیرالزور غیرنظامیان سوری را به خاک و خون کشیدند

جنگنده‌های آمریکایی ضمن بمباران پل‌های رود «فرات» در «دیرالزور»،‌ حدود 50 غیرنظامی سوری را کشته و صدها نفر را هم زخمی کردند.



جنگنده‌های آمریکایی بار دیگر محل پل‌های روی رودخانه فرات را در دیرالزور بمباران کردند. این بمباران با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه به مناطق شرقی فرات صورت می‌گیرد. در تازه‌ترین بمباران، پل «العباس» در شهر «بوکمال» استان دیرالزور هدف قرار گرفته شد. پیش از این، پل مهم و استراتژیک «النوارم» که روستاهای «الکبر» و «جزره البوحمید» را در دو سوی رود فرات به هم متصل می‌کرد، توسط جنگنده‌های آمریکایی منهدم شد.
علاوه بر پل‌های ذکر شده، طی روزهای گذشته آمریکایی‌ها پل‌های «المیادین»، «العشاره»، «البصیره»، «الطریف»، «هجین»، «البحره» و «الشعیطات» را بمباران کرده‌اند.
به گفته منابع سوری، جنگنده‌های آمریکایی تنها در حملات شنبه شب خود، 50 غیرنظامی را کشتند و صدها نفر را مجروح کردند.
یک منبع میدانی سوریه در این باره گفته: «هدف آمریکا از بمباران پل‌های استراتژیک دیرالزور، گسترش مساحت جغرافیایی تحت نفوذ خود و مقابله با پیشروی ارتش سوریه در مبارزه با داعش است.»
جنگنده‌های آمریکایی 27 شهریور هم در حالی که دو روز به پایان آتش‌بس هفت روزه زمان باقی بود، مواضع ارتش سوریه را در دیرالزور بمباران کردند.
در این بمباران 83 نظامی سوری کشته و 100 تن دیگر مجروح شدند.
به اعتقاد کارشناسان، حمایت آمریکا از تروریست‌ها طی روزها و هفته‌های آتی علنی‌تر خواهد شد. این حمایت‌ها در شکل حملات هوایی علیه ارتش سوریه و امدادرسانی به تروریست‌ها خواهد بود.
پیشروی ارتش سوریه
 و مقاومت
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اما در «حلب» حومه «دمشق» و دو استان «لاذقیه»، «حماه» همچنان در حال پیشروی هستند. در شهر حلب، منطقه «الشفیف» در شمال شرق حلب را تحت کنترل خود درآوردند. در حومه شمالی «لاذقیه»، هم نیروهای دولتی خودروهای گروه‌های مسلح را در محور «نجشا» منهدم کرده و ده‌ها تروریست را کشتند.
در «غوطه غربی» دمشق نیز شهرک «دیرالخیبه» تحت کنترل نیروهای دولتی درآمد. در این عملیات یک دستگاه تانک و یک خودروی مجهز به تیربار سنگین تروریست‌ها منهدم و شماری عناصر مسلح کشته شدند.
در مناطق شمالی حماه هم درگیری میان نیروهای دولتی و تروریست‌‌ها ادامه دارد و طبق گزارش‌ها، طی 72 ساعت گذشته، 20 تن از افراد مسلح کشته شده‌اند.
در این میان مواضع گروه «جیش‌ الغزه» وابسته به گروه تروریستی «ارتش آزاد» که تحت حمایت آمریکاست، هدف حمله جنگنده‌های روسی قرار گرفت. در این حمله که در شمال حماه رخ داد،‌ ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند.
از شمال سوریه نیز خبر رسیده، 15 عضو ارتش آزاد به دست تروریست‌های داعش کشته و 35 تن دیگر زخمی شده‌اند.
مناطق مسکونی دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» در حومه شمالی «ادلب» هم توسط تکفیری‌ها هدف حملات خمپاره‌‌ای قرار گرفت. از تلفات و یا زخمی‌های احتمالی این حمله گزارشی نرسیده است. این دو شهرک به مدت یک سال و چهار ماه است که تحت محاصره تکفیری‌ها قرار دارند و هم اکنون با کمبود شدید مواد غذایی، آشامیدنی و دارو مواجه هستند.
سایر رویدادها
* پلیس یونان پنج کودک سوری را که اسباب‌بازی داشتند، به اتهام عضویت در گروه‌های مسلح، بازداشت و به بازداشتگاه منتقل کرد!
* بر اساس گزارش دید‌بان حقوق بشر در سوریه، ناآرامی‌ها و درگیری‌های ماه سپتامبر (11 شهریور تا 11 مهر) 1176 غیرنظامی در این کشور کشته شده‌اند.