kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

«لکه ننگ» واکنش مقاومت به مشارکت محمود عباس در مراسم پرز

مقاومت فلسطین مشارکت محمود عباس در مراسم تشییع جنازه رئیس سابق رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را لکه ننگ و ذلتی برای فلسطین دانست.



«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به خبر مشارکت محمود عباس در مراسم تشییع جنازه جلاد قانا اظهار داشت، «مشارکت محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تشییع جنازه شیمون پرز لکه ننگ و خوار شمردن خون فلسطینی‌ها بود.»
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، ابوزهری تأکید کرده «حضور عباس توهین به خون شهدا و بی‌توجهی به رنج و سختی مردم فلسطین بود این اقدام با خشم ملت فلسطین مواجه شده است.»
جوانان خشمگین در غزه نیز روز جمعه با برگزاری تظاهراتی تصاویر پرز و اوباما را به آتش کشیدند و مشارکت عباس در مراسم تشییع جنازه پرز را محکوم کردند. این درحالی است که جنبش فتح از مشارکت عباس در مراسم پرز دفاع کرد و مدعی شد که این اقدام بخشی از مسئولیت‌های وی به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است!
نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر شرکت در مراسم تشییع جنازه پرز از محمود عباس قدردانی کرد. وزیر خارجه بحرین نیز با مرد صلح معرفی کردن جلاد قانا، مرگ وی را تسلیت گفته بود.
شیمون پرز جلاد قانا در سن 93 سالگی روز چهارشنبه به دلیل خونریزی مغزی مرد. نمایندگان برخی از کشورهای مرتجع عرب با شرکت در مراسم تشییع جنازه او بار دیگر پشت پا زدن به آرمان فلسطین و همدستی با رژیم صهیونیستی در قتل و جنایت نسبت به فلسطینی‌ها را ثابت کردند.
شهادت یک فلسطینی دیگر
خبر دیگر اینکه یک فلسطینی معترض به اشغالگری رژیم صهیونیستی روز جمعه به ضرب گلوله نیروهای ارتش این رژیم در کرانه باختری به شهادت رسید.
سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفته این مهاجم فلسطینی با چاقو به سمت یک مأمور امنیتی یورش برده و پس از زخمی کردن وی هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. شهادت این فلسطینی در شهر قلندیه در کرانه باختری ساعاتی پس از حضور شماری از سران جهان در مراسم تشییع شیمون پرز رخ داد که همین مسئله موجب تشدید تدابیر امنیتی در سراسر فلسطین اشغالی شد.