kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

انصارالله موشک جدید خود را با شلیک به پایگاه نظامی عربستان آزمایش کرد

ارتش یمن در ادامه تلاش‌ها برای شکست آل‌سعود با حمله به پایگاه‌های عربستان از موشک بالستیک جدیدی با نام «صمود» رونمایی کرد.



انقلابیون یمنی در هفته‌های گذشته سعی داشته‌اند با رونمایی از سلاح‌ها و موشک‌های جدید، دشمن سعودی را غافلگیر کنند. بعد از رونمایی ارتش یمن از موشک برکان1 با برد 800 کیلومتر اکنون موشکی دیگر رونمایی شد. ارتش یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، موشک بالستیک صمود(استقامت) ، ساخت داخل است که علاوه بر قدرت تخریب بالا، طول آن به 4 متر می‌رسد. بر اساس این خبر وزن کلاهک تخریبی این موشک 300 کیلو گرم و وزن کلی آن یک تن است و بُرد آن 38 کیلومتر است.
در همین ارتباط، علی الهمذانی، فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اعلام کرد، نیروهای ویژه یمن ساختمان‌های اقتصادی و نفتی عربستان در نجران را با موشک‌های بومی جدید «صمود» که قدرت تخریب فوق‌العاده‌ای دارد هدف گرفتند. وی افزود: «در این عملیات بی‌نظیر نیروهای یمنی ساختمان‌های نفتی دشمن سعودی را با موشک‌های جدید بمباران کرده و توانستند این مقرها را به طور کامل منهدم کنند.»
«الهمذانی» تاکید کرد: «در موشک باران سایت‌های المعنق و الکرس در منطقه الخوبه نیز شماری از نظامیان سعودی به هلاکت رسیده و 2 خودروی زرهی آنها منهدم شد همچنین در حمله موشکی به سایت ملحمه نیز 10 نظامی سعودی کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.»  از سوی دیگر، «حسین الحوثی»، فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اعلام کرد، نیروهای یمنی صبح جمعه به طور کامل ساختمان‌های دولتی و مرکز استان تعز را تحت سیطره خود گرفته و تروریست‌ها را از مرکز استان بیرون راندند. وی اوضاع میدانی در تعز را برای رزمندگان یمنی خوب و مثبت ارزیابی کرد. «الحوثی» گفت: «‌نیروهای یمنی بیش از 20 روستای تعز را بازپس گرفته و بالای دویست مزدور را از پای درآوردند در عین حال مقادیر زیادی سلاح، بمب و مواد منفجره را کشف و مصادره کردند و با پشتیبانی فرزندان عشایر به پیشروی‌های خود ادامه می‌دهند.»
خبر دیگر اینکه، شورای حقوق بشر سازمان ملل ضمن مخالفت با انجام تحقیق مستقل درباره جنایات جنگی در یمن، از کمیته تحقیق ملی در این کشور خواست که در زمینه نقض حقوق بشر از جمله کشتار غیر نظامیان و حملات به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تحقیق کند. سازمان ملل متحد پیش از این با بیان اینکه کمیته تحقیق ملی بی‌طرف نیست، خواستار تشکیل کمیته تحقیق مستقل در زمینه جنایات جنگی در یمن شده بود.