kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* اعتماد مجدد رئیس‌جمهور کشورمان به قول و وعده‌های شفاهی آمریکایی‌ها برای چیست؟ یک اشتباه چند بار باید تکرار شود؟ چرا از بدعهدی‌ها و عدم پایبندی‌های آمریکا در گذشته درس عبرت گرفته نمی‌شود؟
3917---0912
* چرا دولتمردان ما باید در عالم سیاست تا این حد ساده باشند که تعارف‌های خشک و خالی مسئولان آمریکایی را بپذیرند و روی این حرف‌ها حساب باز کنند؟!
8902---0914
* وقتی آمریکا به آقای روحانی رئیس‌جمهور کشورمان قول داده مشکلات سر راه برجام را حل خواهد کرد باید خوشحال بود! از دید دولتمردان ما آمریکایی‌ها کسانی نیستند که زیر قولشان بزنند و به تعهدات داده شده پایبند نباشند. ما مردم هم بالاجبار باید بپذیریم والا متهم به بیسوادی می‌شویم.
7989---0918
* در آن زمان که اجرای برجام برای تصویب به مجلس و شورای امنیت ملی رفت برخی از حامیان برجام اعلام کردند هر روز تأخیر در تصویب برجام 100 میلیون دلار به کشور خسارت وارد می‌کند و در حال حاضر که 7 ماه است هیچ حاصلی بعد از تصویب مجلس رخ نداده است چرا همان آقایانی که مدعی خسارت در صورت تعویق اجرای برجام بودند ساکت هستند. چرا سخنی در مورد بدعهدی طرف مقابل نمی‌زنند؟! چرا حتی حاضر نیستند اظهارات آقایان ظریف و روحانی را تیتر کنند؟
0785---0913
*دولت باید به خاطر بی‌حاصل بودن برجام پاسخگو باشد و زیان جبران ناپذیری را که به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای وارد شده است با توقف برجام تا حد کمی جبران کند. جبران ضرری که به صنعت و پیشرفت کشور توسط برجام وارد شد به سال‌ها زمان نیاز دارد.
3767---0919
* مدافعان چشم و گوش بسته برجام در دوره پسابرجام شده‌ایم! کدام عقل سلیم قبول می‌کند اگر در کاری دچار خسارت شدیم آن را مجددا ادامه بدهیم. همه عقلا در این امر متفق‌القولند که جلوی ضرر را هرگاه و هر کجا بگیریم نفع است.
نیک‌نام
* اصطلاح پسابرجام برای کشورهای 5+1 موضوعیت و مصداق دارد. ما مردم ایران در برزخ برجام به سر می‌بریم. چون تعهدات طرف مقابل پا در هواست و بلاتکلیفی ما ادامه دارد.
محبت از اصفهان
* تیتر روزنامه‌های حامی دولت در زمان مذاکرات هسته‌ای، هیچ‌گاه از ذهن مردم پاک نخواهد شد که با چه شور و هیجانی از رفع تحریم‌ها و به چرخش درآمدن اقتصاد کشور را با امضای برجام نوید می‌دادند. اعترافات آقای روحانی و ظریف در نیویورک دل مردم انقلابی و استوار ایران اسلامی را به درد آورد که چرا در زمان خودش پیش‌بینی این روزها اصلا گوش شنوا نداشت.
حیدری- اصفهان و کماسی و 2245---0937
* بی‌سوادها، بی‌شناسنامه‌ها، کاسبان تحریم و... این‌ها القابی بود که رئیس‌جمهور به منتقدان برجام نسبت می‌دادند. الان با سخنان آقای روحانی در سازمان ملل کاملا مشخص شد که حق با منتقدان بود؟ معلوم شد اعتماد به نیروهای وفادار و انقلابی بهتر بود از این که به دشمنان و قول‌های آنان تکیه شود.
احمد دسته‌باشی
* در نیویورک رئیس‌جمهور از تعهد حریف بدعهد به برجام بی‌حاصل سخن گفت و در روز اول مهر از دستاوردهای برجام برای دانش‌آموزان گفت! کاش در این روز یاد شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داشتند، زیرا امنیت و آرامش امروز کشور مدیون شهامت جوانان کشور است نه مذاکرات هسته‌ای با کشورهای استعمارگر غربی...
0628---0253
* آقای رئیس‌جمهور پاسخ بدهند برجام چگونه آفتاب تابانی بود که صدای خود ایشان هم از عدم پایبندی آمریکا به تعهدات درآمد؟
سوری
* آقای روحانی در مراسم بازگشائی مدارس به معلم‌ها گفتند، این پول‌هایی که به شما می‌دهیم از اثرات برجام است! همان لحظه زیرنویس شبکه خبر سخنان دکتر ظریف را گذاشت که پس از 8 ماه از اجرای برجام، هیچ بانک اروپائی و آمریکائی قدمی در اجرای برجام بر نداشته‌اند؟! چه کسی حقیقت را بیان می‌کند؟
7699---0912
* آقای رئیس‌جمهور چند ماه قبل در مدح و ستایش از برجام گفتند هزاران ال‌سی در بانک‌های کشور باز شده ولی آقایان امروز اعتراف می‌کنند بانک‌های بزرگ خارجی حاضر به همکاری با ایران نیستند. برای مردم روشن کنند کدام حرف دولتمردان درست است.
9745---0913
* آمار و اطلاعات محرمانه ملی و دولتی در بیمه ایران در اختیار کشور بیگانه (آلمان)! گذاشته شده است. آیا این‌گونه موارد موجب سلب اعتماد مردم در سرشماری نمی‌شود؟!
8949---0912
* با توجه به مطالب یادداشت‌های «نیمه پنهان» کیهان در مورد «ادوارد براون» جاسوس آم‌ای‌6 در پوشش شرق‌شناس، چرا باید در مرکز ام‌القرای جهان اسلام خیابانی به نام این پلید وجود داشته باشد؟!
فرخی، قاری، ح.ش، طاهری
* در سال تحصیلی جدید درس رهبر کوچولو که به شهید حسین فهمیده مربوط بود از کتاب درسی حذف شد! موضوع شهید فهمیده الگوسازی از رشادت‌های نوجوانان دوران دفاع مقدس است و آن دوران برای نسل‌های بعد باید در کتب درسی زنده نگه داشته شود. وظیفه یک امت انقلابی این است که یاد شهدا را زنده نگه دارد.
4073---0910 و 5898---021
* دولتمردان و مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند از ماجرای پیش آمده برای فرزند خردسال شهید مدافع حرم (شهید سامانلو) که روزنامه کیهان گزارش این ماجرا را چاپ کرده خجالت بکشند و به خودشان بیایند.
مجیدی از تهران
* دولتمردان شیفته غرب روز قیامت جواب فرزندان شهدای مدافع حرم مثل نرگس‌ها را چه خواهند داد.
9590---0914
* همراهی حسین فریدون با رئیس‌جمهور در سفربه نیویورک تحت چه عنوان و یا چه منظوری بوده و از همه مهم‌تر هزینه آن از کجا پرداخت شده است؟
عسگری
* در ایام آغاز سال تحصیلی، قدرت خرید ضعیف مردم در بازار لوازم‌التحریر کاملاً مشهود بود. کاش دولت به جای جنجال‌آفرینی برای لغو چند کنسرت به موضوع گرانی شدید لوازم‌التحریر و قیمت‌های نجومی آن می‌پرداخت که این روزها دغدغه اصلی خانواده‌ها است.
جوانمردی
* ما جمعی از معلولین که در فاز 9 قدیم مسکن مهر پردیس ثبت‌نام نمودیم و قول تحویل سال 89 را به ما دادند ولی تا به حال به تعهد خود عمل نکرده‌اند. از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
3903---0919
* دولت با نگاه به انتخابات سرسخت پیگیر موضوع لغو چند کنسرت در چند شهرستان است. ولی هزاران نفر از هم‌وطنان زندگی خودشان را در پروژه‌های پدیده و پردیسان از دست داده‌اند و انگار نه انگار که چنین اتفاقی افتاده است!
3122---0912
* کارگر خدمات پالایشگاه آبادان بودم و به علت اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق توسط پیمانکار و حمایت از حقوق و مزایای کارگران اخراج شدم. از مسئولین دولتی به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار خوزستان درخواست رسیدگی و بازگشت به شغل قبلی خود را دارم.
8244---0910
* با افزایش سرسام‌آور نرخ بیمه‌های شخص ثالث و عدم توانایی مالی قشر متوسط و پایین جامعه برای بیمه کردن اتومبیل‌های خود باید منتظر افزایش زندانیان در آینده بود. متولیان امور کشور چگونه فکر می‌کنند؟
8949---0912
* سخت‌گیری‌های بی‌مورد در آزمون شهری گواهی‌نامه موتورسیکلت موجب شده خیلی‌ها از خیر گرفتن این گواهی‌نامه بگذرند و قانون‌گریزی بیشتر بشود.
صباغیان