kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
گروه تروریستی النصره:

آمریکا در کنار ماست و بدون واسطه به ما سلاح می‌رساند

یکی از فرماندهان ارشد جبهه النصره در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا به این گروه تروریستی خبر داده و تصریح کرده «آمریکایی‌ها در کنار ما هستند.»



به گزارش تسنیم، به نقل از نشریه «فوکوس»، بر اساس اطلاعات یکی از فرماندهان ارشد جبهه النصره و از اعضای گروه تروریستی القاعده این شاخه ترور، تسلیحاتی را از آمریکا دریافت می‌کند. این فرمانده جبهه النصره در گفت‌وگو با «کلنر اشتادت آنسایگر» آلمان گفته آمریکا به آنها موشک‌های ضد تانک نوع  «تاو» را بدون واسطه می‌رساند.
این عضو بلندپایه النصره در پاسخ به این پرسش که «آیا آمریکا به شما از طریق گروه ارتش آزاد سوریه (که به اپوزیسیون میانه‌رو معروف هستند) سلاح تحویل می‌دهد» گفته: «این موشک‌های ضد تانک مستقیما به ما داده شده است. آمریکایی‌ها در کنار ما هستند.» وی در عین حال گفته: «همکاری آمریکا با ما به گونه‌ای که مد نظر و خواست القاعده است شکل نمی‌گیرد.»(جبهه النصره شاخه‌ای از القاعده در سوریه است که اخیر به فتح‌الشام تغییر نام داده است).
این عضو بلندپایه القاعده بر «موضع سازش‌ناپذیری» جبهه النصره هم تاکید کرده و گفته: «ما تا سقوط رژیم بشار اسد مبارزه می‌کنیم.
 هدف ما تاسیس یک دولت اسلامی بر اساس شریعت اسلام است. ما هیچ دولت سکولاری را نمی‌پذیریم.» تروریست‌های جبهه النصره و داعش بارها از سوی آمریکا مورد حمایت تسلیحاتی قرار گرفته‌اند و اعلام این حمایت‌ها دیگر برای مردم چندان عجیب و دور از انتظار نیست.