kayhan.ir

کد خبر: ۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸

حوادث کوتاه از کشور


    قطار پدر و دختر را به ایستگاه آخر رساند
قزوین- خبرنگار کیهان:هنگام عبور یک پدر و دختر از مسیر ریل راه‌آهن سبب برخورد قطار با آنان شد . در این حادثه مرد 35 ساله و دختر 6 ساله‌اش فوت کردند.
براساس این گزارش پس از این حادثه بلافاصله یک تیم اورژانس به محل حادثه اعزام شد اما به علت شدت حادثه هر دو نفر در دم کشته شده بودند.این حادثه در محدوده شهر شریفیه قزوین رخ داده است علت این حادثه در دست بررسی است.
سرقت نافرجام طلافروشی
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان گفت: مأموران انتظامی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی متوجه سر و صدایی از پشت بام یک مغازه طلافروشی روبه‌روی قلعه فلک‌الافلاک شدند که رئیس کلانتری بلافاصله یکی از عوامل گشت را برای بررسی موضوع به پشت بام مغازه اعزام کرد.
سرهنگ رضا شیراوژن ادامه داد: سارقان که در حال کندن پشت بام مغازه طلافروشی بودند و به محض حضور مأمور به سمت وی تیراندازی و درگیری صورت گرفت. وی اضافه کرد: در این درگیری یکی از مأموران براثر اصابت گلوله سارقان مسلح مجروح شد که برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت.
سرهنگ شیراوژن گفت: از سارقان یک قبضه اسلحه و یک تیغه خشاب برجای مانده است و تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز شده است.
بازداشت قاتلان طلافروش
یزد- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: قاتلان جوان طلافروش یزدی در یکی از استان‌های غربی کشور دستگیر شدند.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: پلیس یزد ردپای این سارقان را در یکی از استان‌های غربی پیدا کرد و با مراجعه به استان موردنظر، هر دو سارق و قاتل را که با هم در یک مکان مخفی شده بودند، دستگیر کرد.وی اظهار داشت: طلاهای سرقت شده توسط این افراد نیز توسط پلیس یزد کشف شد و به همراه قاتلان که سابقه‌دار هستند به استان منتقل و تحویل مقامات قضایی شدند.
هفته گذشته، دو سارق جوان طلافروش را که شاگرد یکی از زرگران یزد بود در پارکینگ مسجد ملا اسماعیل به قتل رساندند و با سرقت کلیدهای مغازه از وی، مقادیر قابل توجهی طلا سرقت کردند.
آسانسور جان بیمار را گرفت
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان:یک بیمار که پیرزن 80 ساله بستری در بیمارستان بود در حال انتقال با آسانسور به بخش دیگر دچار حادثه شده و با سقوط از برانکارد به شدت مصدوم شد.
در این حادثه بیمار با مشکلات فراوان از آسانسور بیرون کشیده شد اما به دلیل وخامت حال بیمار به بخش اورژانس و احیای CPS هدایت شد که فعالیت تیم احیاء نتیجه بخش نبوده و بیمار فوت کرد.
لازم به ذکر است بیمارستان رازی قائم‌شهر که در دوره پهلوی اول تأسیس شده یکی از بیمارستان‌های دولتی قدیمی استان مازندران است.
لوازم یدکی قاچاق
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم گفت: ماموران انتظامی ایستگاه شهید «رئیسیان» شهرستان «سمیرم» حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون کشنده فائو مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ غلام‌رضا براتی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله لوازم یدکی خودرو شامل دیسک و لنت فاقد هرگونه مدارک مجاز گمرکی کشف شد.
وی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شده است.
براتی گفت: راننده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
جان باختن در تصادف
لرستان - خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه لرستان گفت:  یک وانت نیسان که از سمت کرمانشاه در حرکت بود در گردنه بلوران با خودروی پژو روآ که از سمت مقابل عبور می‌کرد برخورد کرد که در این حادثه علاوه بر راننده نیسان، هر دو سرنشین خودروی روا نیز بر اثر شدت حادثه جان باختند.
سرهنگ مرتضی چغلوند گفت: علت این حادثه انحراف به چپ راننده وانت نیسان اعلام شده است.
شکارچیان به دام افتادند
زنجان - ایرنا: فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: چهار شکارچی غیرمجاز، حین شکار کبک در دربند چال کویان از توابع شهرستان زنجان در دام محیط‌بانان این اداره کل گرفتار شدند.
زعفر افشاری افزود: از این شکارچیان متخلف چهار قبضه اسلحه ته پر تک لول مجاز، 49 تیر فشنگ ساچمه، پنج تیر فشنگ چارپاره، یک دستگاه دوربین چشمی، یک دستگاه پروژکتور و یک قبضه سلاح چاقو کشف شد.
وی اظهار کرد: 2 نفر از شکارچیان خاطی غیربومی و 2 نفر دیگر نیز بومی بودند که پس از تشکیل پرونده به منظور رسیدگی و اعمال قانون به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
4 کشته در تصادف پژو
شهرکرد  خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان چهار‌محال و بختیاری اعلام کرد: در جریان برخورد 2 خودروی پژو با سمند در جاده شهرکرد - ایذه 4 نفر کشته و یک نفر مجروح شدند.
سرهنگ رحمت‌الله نجفی افزود: این حادثه در 30 کیلومتری شهرکرد رخ داد، وی علت این تصادف را انحراف به چپ سواری پژو اعلام کرد.
انحراف به چپ مرگبار
کرمان - ایرنا: فرمانده پلیس راه سیرجان گفت: انحراف به چپ تریلر ولوو موجب برخورد با سواری سمند شد که  در اثر این حادثه خودروی سواری از پل سقوط کرد و راننده‌اش جان خود را از دست داد.
سرگرد اسماعیل جهانشاهی افزود: این تریلر همچنین به یک وانت دوکابین مزدا برخورد کرد که در اثر آن راننده و فرزندش در دم جان باختند و 2 سرنشین عقب هم زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
تصادف آتش‌افروز
تبریز - فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: تصادف خودرو پرشیا با کامیون در محور تبریز - اهر و آتش گرفتن هر دو خودرو به مرکز دیسپچ اورژانس هریس اطلاع داده شد که بلافاصله آمبولانس‌ها به محل حادثه اعزام شدند.
وحید شادی‌نیا افزود: راننده پرشیا متاسفانه قبل از رسیدن آمبولانس فوت کرده بود و راننده کامیون پس از انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا(ع) تبریز انتقال یافت.