kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
تساوی سرخابی‌ها و صدرنشینی تراکتورسازی در هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال

نمایش ضعیف استقلال و پرسپولیس در دربی 83

هشتاد و سومین دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی با تساوی به پایان رسید که دو تیم نتوانستند نمایش قابل قبول و تماشاگرپسندی داشته باشند و بیشتر به دنبال نباختن بودند.

سرویس ورزشی-

دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران درحالی در حضور 70 هزار تماشاگر از ساعت 17دیروز در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتندکه در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.با این تساوی پرسپولیس از شش دیدار صاحب 12 امتیاز شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی در رده دوم ایستاد. استقلال نیز که تا پیش از این دیدار 3 امتیازی بود 4 امتیازی شد.علیرضا فغانی که فینال فوتبال بازی‌های المپیک را به تازگی قضاوت کرده است، داوری این دیدار را برعهده داشت و رضا سخندان، محمدرضا منصوری کمک داوران وی بودند.
این برای اولین بار در تاریخ شهرآورد بودکه یک تیم از دو تیم بدون آنکه بردی را در قبل از رقابت‌ها داشته باشد پای به میدان می‌گذارد،از این رو علیرضا منصوریان و بازیکنان استقلال از این نظر تحت فشار شدید قرار داشتند.در نیمه نخست و در دقیقه هفتم کاوه رضایی می‌توانست از روی یک ضربه کاشته دروازه پرسپولیس را باز کند و سومین گل فصل خود را به ثمر برساند ولی بیرانوند با واکنشی تماشایی این ضربه را مهار کرد.در بیست دقیقه اول نیمه اول دو تیم بیشتر به ارزیابی یکدیگر پرداخته و توپ بیشتر در میانه میدان به گردش درآمد.در دقیقه 24 خطای بازیکنان استقلال بر روی مهدی طارمی موقعیت بسیار مناسبی را از روی خط محوطه 18 قدم برای سرخپوشان ایجاد کرد. ضربه محسن مسلمان با خط دفاعی استقلال برخورد کرد و مهدی طارمی از یک متری دروازه آبی پوشان نتوانست دروازه سیدمهدی رحمتی را بازکند.تلاش‌های بازیکنان در نیمه اول نتیجه‌ای بدنبال نداشت و دو تیم با تساوی بدون گل 45 دقیقه اول را به پایان رساندند.
استقلال برخلاف نیمه اول، نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و خیلی زود به موقعیت گلزنی دست یافت. در دقیقه 48 سانتر زمینی جابر انصاری و اشتباه علیرضا بیرانوند بهترین موقعیت را برای استقلالی‌ها خلق کرد اما کاوه رضایی نتوانست از اشتباه دروازه بان سرخپوشان استفاده کند و در مقابل بیرانوند اشتباه خود را با مهار توپ جبران کرد.بعد از دقایق اولیه نیمه دوم، سرخپوشان تلاش کردند تا توپ و میدان را در اختیار بگیرند و توانستند موقعیت‌های مختلفی را نیز برای خود خلق کنند اما هیچ یک از این موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد.در دقیقه 74 علی علیپور مهاجم سرخپوشان در موقعیتی تک به تک با سیدمهدی رحمتی قرار گرفت ولی توپ را به بالای دروازه فرستاد و یکی از بهترین موقعیت‌های این دیدار را از دست داد.در دقیقه 80 کاوه رضایی سانتر خوب فرشید باقری از جناح راست دروازه پرسپولیس را راهی اوت کرد تا یکی از موقعیت‌های خوب استقلالی‌ها را از دست داده باشد.در دقیقه 85 سیدجلال حسینی کاپیتان پیش تاخته سرخ پوشان می‌توانست از روی ارسال ضربه ایستگاهی محسن مسلمان گلزنی کند اما این موقعیت نیز از دست رفت.در دقیقه 91 سرخپوشان با ولادیمیر پریمیوف گلزنی کردند اما داور این گل را به درستی آفساید تشخیص داد و تغییری در نتیجه حاصل نشد.
علیرضا منصوریان تیم خود را با ترکیب سید مهدی رحمتی(کاپیتان)، مجید حسینی، رابسون جانواریو، هرایر مگویان، وریا غفوری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری، جابر انصاری(علی قربانی 81) و کاوه رضایی راهی میدان کرده بود.برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس که برای این مسابقه وحید امیری را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت از علیرضا بیرانوند، محمد انصاری (70- الکسی پولیانسکی)، سید جلال حسینی(کاپیتان)، محسن ربیع خواه، حسین ماهینی، محسن مسلمان، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه (89- احمد نوراللهی)، علی علیپور (84- ولادیمیر پریمیوف) و مهدی طارمی را روانه میدان کرد.
در آخرین دیدار هفته ششم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز و از ساعت ۱۸:۴۵ تیم های فولاد خوزستان و پدیده مشهد در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر شاگردان نعیم سعداوی خاتمه یافت تا آن‌ها بتوانند نخستین پیروزی خود را در لیگ شانزدهم به دست بیاورند و از انتهای جدول جدا شوند. تک گل این دیدار را ساسان انصاری در دقیقه ۲۹ از روی نقطه پنالتی برای قرمزپوشان اهوازی به ثمر رساند. این دومین گل انصاری از زمان انتقالش به فولاد خوزستان محسوب می‌شود.
3 امتیاز با ارزش تراکتورسازی مقابل ذوب‌آهن
اما در روز نخست هفته ششم لیگ برتر فوتبال که با برگزاری شش دیدار در روز پنج‌شنبه هفته گذشته برگزار شد، سپاهان اصفهان از ساعت ۱۷ در تبریز به مصاف ماشین سازی رفت و با یک گل برابر میزبان خود به برتری دست یافت. رضا میرزایی در دقیقه ۲۲ تک گل بازی را به ثمر رساند. ضمن اینکه احسان حاج‌صفی در دقیقه ۸۷ یک ضربه پنالتی را هم برای سپاهان از دست داد. در دیدار هم‌زمان، تیم‌های صبا و سیاه‌جامگان در مشهد به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی ۲ بر 2 انجامید. احمد حسن‌زاده در دقیقه ۵۶ و کریم اسلامی در دقیقه ۸۵ برای صبا و پیام ملکیان در دقیقه ۴۳ و محمدرضا خان‌زاده در آخرین ثانیه‌های بازی برای سیاه‌جامگان گل‌زنی کردند.
در سایر دیدارها سه بازی دیگر از ساعت ۱۸ آغاز شد. در تهران شاگردان حسین فرکی در ورزشگاه دستگردی از گسترش فولاد پذیرایی کردند که این بازی در پایان با تساوی یک بر یک دو تیم همراه شد. با این نتیجه گسترش فولاد پس از شش هفته نتوانست نخستین پیروزی خود را به دست بیاورد. گل گسترش فولاد را لوسیانو پریرا در دقیقه ۵۶ و برای سایپا مهدی ترابی در دقیقه ۸۶ به ثمر رساندند.
در اصفهان تیم تراکتورسازی تبریز که تاکنون روند خوبی را در لیگ ‌برتر داشته، در این هفته هم مهمان ذوب‌آهن اصفهان بود و توانست این تیم را هم با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. گل‌های تراکتورسازی را محمد ایران‌پوریان (پنالتی ۳۹) و سینا عشوری (۷۴) به ثمر رساندند و تک گل ذوب‌آهن را هم علی حمام (۶۸) وارد دروازه تراکتورسازی کرد. ذوب‌آهن به مانند دو فصل گذشته با یحیی گل‌محمدی شروع خوبی در لیگ نداشته و در بازی‌های گذشته خوب تنها موفق به کسب پنج امتیاز شده است.
در دیگر بازی پایتخت نیز، یاران مجید جلالی و علی دایی در شهر قدس با هم رو‌به‌رو شدند که این بازی نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل نداشت. با مساوی شدن این دیدار پیکان پس از شش هفته هنوز در حسرت پیروزی ماند.
در آخرین بازی از روز نخست هفته ششم دو تیم استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان دربی خوزستان را برگزار کردند که این بازی در نهایت با تساوی یک بر یک دو تیم خاتمه یافت. در این بازی عزت‌الله پورقاز در دقیقه 54 برای استقلال خوزستان و محمد شادکام در دقیقه 82 برای صنعت نفت آبادان گلزنی کردند.