kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶



۵ مدال حاصل تلاش روز هفتم ورزشکاران ایران
روز هفتم بازی‎های المپیک 2016 ریو، برای کاروان منا روز خوب و پرمدالی بود. در این روز 2 طلا، یک نقره و 2 برنز حاصل کار ورزشکاران کشورمان بود.
* شهلا بهروزی‌راد، تنها نماینده قایقرانی کشورمان در رشته کایاک مسافت 200 متر کلاس kl3 بازی‌های پارالمپیک با ثبت زمان 56 ثانیه و 58صدم ثانیه عنوان نهم را کسب کرد.
* سجاد نیک‌پرست در رشته پرتاب نیزه  با ثبت رکورد ۷۴/۶۲ متر به عنوان دومی دست یافت و مدال نقره را از آن خود کرد.
*علی صادق‌زاده در رقابت‎های وزنه‌برداری دسته 107- کیلوگرم با بالای سر بردن وزنه 226 کیلوگرمی به مدال برنز دست یافت.
* اسدالله عظیمی با رکورد ۱۴/۸ متر در رشته پرتاب وزنه موفق به کسب مدال برنز شد. علیرضا مختاری دیگر ورزشکار این رشته کشورمان با ثبت رکورد ۸۷/۷ در رده چهارم قرار گرفت و از دستیابی به مدال باز ماند.
* ساره جوانمردی در رقابت‎های میکس (مردان و زنان) تپانچه بادی 50 متر بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو با ثبت رکورد ۵/۱۸۹ به عنوان نخست این رشته دست یافت و صاحب گردن‌آویز طلا شد. جوانمردی با این مدال طلا رکورد فینال پارالمپیک را شکست.
* تیم والیبال نشسته بانوان ایران در سومین و آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی پانزدهمین دوره پارالمپیک 2016 با نتیجه 3 بر صفر مغلوب چین شد و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‎ها بازماند.
* بهمن گلبارنژاد تنها نماینده دوچرخه‌سواری ایران در بازی‌های پارالمپیک ریو در تایم‌تریل کلاس C4 رکاب زد و در پایان با ثبت رکورد 46 دقیقه و 3 ثانیه و 62صدم ثانیه در میان 14 رکابزن آخر شد.
* سیامند رحمان با مهار وزنه 310 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان و المپیک به عنوان نخست رقابت‎های وزنه‎برداری دسته فوق‎سنگین دست یافت و طلا گرفت.
*هادی نوری در رقابت‎های انفرادی کامپوند تیراندازی با کمان پارالمپیک 2016 ریو در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه 138 بر 134 مقابل ورزشکاری از چین شکست خورد و از راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی این بازی‎ها باز ماند.
* تیم ملی فوتبال هفت‌نفره ایران با برتری پرگل 5 بر صفر مقابل برزیل و تحقیر میزبان به فینال بازی‎های پارالمپیک راه یافت.
* در آخرین رقابت روز هفتم نیز تیم والیبال نشسته مردان ایران با نتیجه 3 بر صفر اوکراین را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.
کسب یک مدال طلا و دو برنز در روز هشتم
در روز هشتم بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو نمایندگان کاروان منا موفق به کسب دو نشان برنز و یک مدال طلا شدند.
* محدثه کهنسال، کماندار جوان ریکرو کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های تیراندازی باکمان پارالمپیک 2016 ریو برابر ورزشکاری از کشور اوکراین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به مرحله یک چهارم نهایی نرسید.
* زهرا نعمتی قهرمان پارالمپیک 2012 لندن که بازی‌های المپیک را نیز تجربه کرده و پرچمدار کاروان ایران در المپیک نیز بوده است, به رقابت پایانی این رشته راه یافت و در مرحله فینال رقابت‌های ریکرو تیراندازی باکمان پارالمپیک 2016 برابر چون یان وو از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 6 بر 4 پیروز شد و هفتمین طلایی کاروان منا لقب گرفت.
* تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان در آخرین دیدار خود در بازی‌های پارالمپیک ریو برای کسب مقام نهمی به مصاف ژاپن رفت، اما در پایان با نتیجه 65 بر 52 مغلوب شد و در رتبه دهم این بازی‌ها قرار گرفت.
* در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F38 جواد حردانی از کشورمان با حریفانی از کشورهای آمریکا، جمهوری چک (2 ورزشکار)، استرالیا، آفریقای جنوبی، اوکراین، کلمبیا و چین به رقابت پرداخت و با رکورد ۴۶/۴۸ متر در رده سوم قرار گرفت و پنجمین مدال برنز ایران را به ارمغان آورد.
* درمسابقات پرتاب وزنه کلاس F34 محسن کائیدی از ایران با حریفانی از تونس، امارات، قرقیزستان، قطر، چین، کلمبیا (2 ورزشکار) و مراکش به رقابت پرداخت و در پایان با رکورد ۴۲/۳۳ متر در رده سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد تا ششمین برنز کاروان کشورمان به نام او ثبت شود.
* در رقابت‌های والیبال نشسته بانوان، تیم ملی کشورمان برای تعیین تیم‌های پنجم و ششم به مصاف هلند رفت که با برتری 3 بر2 مقابل حریف اروپایی خود موفق به کسب عنوان پنجمی این رقابت‌ها در اولین حضور در پارالمپیک شد.
* در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های فوتبال 5 نفره تیم کشورمان، ملی پوشان ایران بعد از تساوی بدون گل در زمان قانونی مسابقه در ضربات پنالتی موفق شدند با نتیجه 3 بر یک از سد آرژانتین بگذرند و به فینال این مسابقات برسند. تیم کشورمان در بازی آخر باید با تیم برزیل مسابقه بدهد.