kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵

اخبار کوتاه


برخی مسئولان دولتی به دنبال فراموشی فیش‌های نجومی هستند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با اشاره به انتشار فیشهای نجومی برخی از مدیران دولتی اظهار کرد: دریافت‌کنندگان حقوقهای نجومی مجازات شده و از سمت خود برکنار و به مردم معرفی شوند.
حاجی دلیگانی لزوم بازگشت اضافه دریافتی‌های برخی از مدیران دولتی به بیت‌المال را مورد تأکید قرار داد و گفت: مسئولان هر چه زودتر قانون را درباره اینگونه پرداختها و دریافتها اصلاح کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه رسیدگی به  تخلفات مدیران باید در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد، تصریح کرد: برخی مسئولان دولتی که وظیفه رسیدگی به تخلفات این مدیران بر عهده آنهاست به دنبال این هستند که با گذشت زمان این موضوع به فراموشی سپرده شود.
حاجی دلیگانی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین راهکار برای مقابله با پرداخت حقوقهای نجومی چیست؟ تصریح کرد: مهم‌ترین راهکار مقابله با چنین پرداختهایی، تقویت سیستم نظارتی  دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی است؛ البته ضابطه‌مند کردن بخشهایی که اقتضا می‌کند حقوق بیشتری به آنها پرداخت شود نیز، ضروری است.

اتحادیه اروپا از ایران در مورد ساخت قطعات سانتریفیوژ توضیح خواهد خواست
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که هفته آینده صادر می‌شود، از ایران می‌خواهد در مورد از سرگیری ساخت قطعات سانتریفیوژ، توضیح دهد. در بیانیه‌ای که آسوشیتدپرس می‌گوید به نسخه‌ای از پیش‌نویس آن دست یافته و قرار است در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس رسما صادر شود، «همکاری کامل ایران» در این رابطه با آژانس را خواستار خواهد شد.

ایران آماده میانجی‌گری در مناقشه قره‌باغ است
«محسن پاک آئین» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در مصاحبه با خبرگزاری «ای پی ای» آذربایجان اعلام کرد، ایران آمادگی دارد تا در حل مناقشه قره‌باغ، نقش میانجی‌گر را ایفا کند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو درباره نحوه مشارکت تهران در حل مناقشات قره‌باغ گفت: «ایران آمادگی دارد و همواره پیشنهاد داده تا در حل این مناقشه نقش میانجی‌گر داشته باشد. به اعتقاد ما کشورهای میانجی‌گر باید نقش فعال‌تری در حل این مناقشه ایفا کنند. البته ایران همواره آماده است تا نقش مثبتی در حل این مسئله ایفا کند.»

راهبرد جدید ایران ساخت رآکتورهای کوچک در همکاری با کشورها است
«علی‌اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در نشست سالانه سازمان بین‌المللی انجمن جهانی هسته‌ای در لندن به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک درباره استراتژی جدید هسته‌ای ایران در پسابرجام سخن گفت: راهبرد جدید ایران مبتنی بر ساخت راکتورهای کوچک در همکاری با کشورهای دیگر است ولی تاکنون با هیچ‌ کشور خواهان این فناوری مذاکره جدی نشده است.

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از رآکتور آب سنگین اراک
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با مهر، با اشاره به تعویق برنامه دو هفته قبل بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از رآکتور آب سنگین اراک، اظهار داشت: این برنامه که  قرار بود در راستای تدوین گزارش شش ماهه اجرای برجام انجام شود، به دلیل بررسی احکام برنامه ششم توسعه منتفی شد. وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته دوشنبه هفته آینده ۲۹ شهریورماه این بازدید با حضور تعداد قابل توجهی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی انجام می‌شود.