kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

مراسم گرامیداشت سردار مدافع حرم شهید «احمد غلامی» برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهادت سردار مدافع حرم شهید «احمد غلامی» با حضور پرشور مردم تهران برگزار شد.




به گزارش تسنیم، در این مراسم که روز پنج‌شنبه در حسینیه سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران با حضورشخصیت‌های کشوری و لشکری و مردم شهیدپرور تهران برگزار شد، حجت‌الاسلام حسین انصاریان گفت: شهیدی که در زمان نبود پیامبر و امامان و غیبت امام معصوم به شهادت رسیده باشد شهید اکبر بوده و جهاد او نیز جهاد اکبر است چون در زمان غیبت امام معصوم از روی آیات و روایات و با حکم فقیه پا در میدان جنگ می‌گذارد و به شهادت می‌رسد.
حجت‌الاسلام انصاریان افزود: هیچ پیامبر و امامی قدم اول را برای جنگ برنداشت، بلکه زمانی که دشمنان چهره واقعی خود را نشان دادند به امر پروردگار دروازه جهاد گشوده شد.
وی با بیان اینکه قرآن، انبیا و امامان جهاد را یک عمل الهی، عرشی و دینی دانسته‌اند، بیان کرد: وارد شونده در امر جهاد دارای اجر عظیمی بوده و خداوند روح شهید را خریده است، زیرا که روح شهید دارای قیمتی است که ملائک و غیر‌ملائک توان پرداخت قیمت روح شهید را ندارند و تنها خداوند قادر به پرداخت چنین اجری است.
این استاد اخلاق ادامه داد: ملت ما باید سپاسگزار این چنین شهدایی باشند که جان خود را بر کف دست گذاشته و همسر و فرزند خود را ترک کرده و به اذن پروردگار برای حفظ دین و دفاع از امت پا در میدان جنگ گذاشته و به شهادت رسیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دشمن دیگری برای امت مسلمان وجود دارد که خدا را قبول دارند اما دیندار نیستند، گفت: این دسته از دشمنان اهل فساد هستند و با انواع فسادها، دشمن اهداف پیامبران، ائمه و زحمات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند که مردم در این زمینه وظیفه دارند با امر به معروف و نهی از منکر اینها را از عمل زشت خود بازدارند و همین امر به معروف و نهی از منکر در کتب دینی یکی از موارد جهاد مطرح شده است.
گفتنی است سردار شهید احمد غلامی از مؤسسان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس و از مستشاران زبده نظامی که برای دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به سوریه رفته بود، بر اثر اصابت ترکش و بعد از گذشت 11 روز کما به جمع شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) پیوست.