kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل شهرداری تهران برای اجرای «طرح استقبال از مهر» در آستانه مهر و بازگشایی مدارس خبر داد.



به گزارش روابط عمومی خدمات شهری، مجتبی یزدانی گفت: طرح استقبال از مهر از ۲۳‌شهریور آغاز و تا ۱۱ مهر ادامه دارد. این طرح توسط سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه این معاونت و نیز مناطق ۲۲گانه شهر تهران با بیش از ۶۳ آیتم اجرا خواهد شد.معاون شهردار تهران افزود: این طرح در راستای تدابیر شهردار تهران و با هدف ارتقای سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی شهر تهران، تقویت مشارکت مجموعه شهرداری با مراکز آموزشی در سطح شهر، مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان در مباحث شهری، زیباسازی، ایمنی معابر، بازپیرایی فضای سبز و  بهسازی و زیباسازی محیط‌های داخلی و پیرامون مراکز آموزشی آغاز شده است و اکنون این طرح در شهرداری تهران با جدیت هر چه تمام‌تر دنبال می‌شود.
 ششمین زنگ دانش‌آموز به یاد  ۳۶ هزار شهید
یزدانی در ادامه افزود: سازمان بهشت زهرا(س) همچون سال‌های گذشته ششمین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید با عنوان «دانش‌آموزان دیروز، آموزگاران امروز» را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در روز شنبه سوم مهرمقارن با آغاز سال تحصیلی جدید در گلزار شهدای بهشت‌زهرا(س) به یاد  ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز سراسر کشور برگزار خواهد کرد.
 تحویل کیسه‌های بازیافت و مخازن مخصوص کاغذ به مدارس
وی در ادامه به اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهیه و تامین کیسه‌های آبی رنگ بازیافت و مخازن مخصوص جداسازی کاغذ به مدارس، برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی در مدارس با محوریت تفکیک پسماند از مبداء، توزیع ۵ جلد کتب آموزشی با سرفصل‌های تفکیک از مبداء زباله ‌تر و خشک، کاهش تولید پسماند نیز توسط این سازمان صورت می‌گیرد.
به گفته یزدانی، رفع عیب و نقص و شست‌وشوی مخازن مکانیزه در اطراف مدارس و مراکز آموزشی، پاکسازی و لایروبی انهار خصوصاً مجاور مراکز آموزشی و شبکه فرعی جمع‌آوری آب‌های سطحی، نصب بنرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی در زمینه «طرح تفکیک پسماند» نیز توسط مناطق اجرایی می‌شود.
یزدانی در ادامه به اختصاص تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی و تابلوهای الکترونیکی سطح شهر جهت درج مطالب آموزشی و آگاهی دهنده متناسب با طرح استقبال از مهر به منظور افزایش مشارکت شهروندان توسط سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت: تهیه و ابلاغ طرح سر درمدارس، طرح آذین بندی، تهیه و نصب المان نوری متناسب با طرح مهر در سطح میادین اصلی نیز توسط سازمان زیباسازی انجام می‌شود.
تخفیفات ویژه در فروشگاه‌های شهروند
وی با بیان این که فروش فوق‌العاده شرکت شهروند نیز با محوریت لوازم‌التحریر؛ کیف و کوله از ۷ شهریورتا ۱۰ مهر برپاست، گفت: حداقل ۸۰۰۰ بارکد کالا تا سقف تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار هستند، ضمن این که ساعت کاری فروشگاه‌ها نیز به مدت یک ساعت و تا زمان آخرین حضور مشتری افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه به برپایی کلاس‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در راستای کنترل حیوانات مضر شهری و حفظ محیط زیست از سوی کارشناسان شرکت ساماندهی در طرح استقبال از مهر اشاره کرد و گفت: زنده‌گیری سگ‌های بدون صاحب در خیابان‌های منتهی به مدارس در سطح مناطق ۲۲ گانه، تحویل تله چسبی کتابی و کتابچه آموزشی در مناطق برای توزیع در مدارس، کنترل و مبارزه با موش به ویژه در خیابان‌های اطراف مدارس، رفع مزاحمت صنوف مجاور مراکز آموزشی، بهبود وضعیت ظاهری کیوسک‌ها نیز از جمله اقدامات شرکت ساماندهی و صنایع مشاغل شهر تهران و مناطق با همکاری یکدیگر است.