kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۶۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
یک نماینده مجلس:

طرح تعطیلی 2 هفته‌ای مدارس راهکار کاهش آلودگی هوا نیست

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با راهکارها و مسکن‌های موقت نمی‌توان مشکل آلودگی هوا را حل کرد، گفت: طرح تعطیلی دو هفته‌ای مدارس راهکار کاهش آلودگی هوا نیست.


سید راضی نوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به طرح پیشنهادی محیط زیست برای تعطیلی دو هفته‌ای مدارس با هدف کاهش آلودگی هوا در پاییز، گفت: آلودگی هوا معضلی است که از گذشته وجود داشته و در سال‌های اخیر با افزایش جمعیت و وسایل نقلیه و همچنین با نبود نظارت جدی و صحیح بر عملکرد کارخانه‌ها و صنایع هر روز به شدت آن افزوده می‌شود.
نوری ادامه داد: اگر به فکر برنامه‌ریزی برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا نباشیم در آینده به یک معضل لاینحلی تبدیل خواهد شد، آلودگی هوا از یک طرف و آلودگی آب و محیط زیست از طرف دیگر مسئله را شدیدتر می‌کند.
وی افزود: اینکه یک‌سری راهکارهای موقتی را تعریف کنیم به نظر می‌رسد چندان کارساز نباشد باید مسئولان به فکر اقدامات اساسی و ریشه‌ای برای حل این مشکل باشند و باید منابعی را که باعث تشدید آلودگی هوا می‌شوند تحت کنترل درآیند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اینکه بگوییم مدارس یک هفته یا دو هفته تعطیل شوند یا سال تحصیلی با تأخیر آغاز شود باید منافع و مضرات اینگونه طرح‌ها را در نظر بگیریم و به گونه‌ای نباشد که آموزش دانش‌آموزان و محصلان که براساس یک سری کارهای کارشناسی برنامه‌ریزی شده است دچار اختلال شود.