kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸

پلیس آمریکا سیاه‌پوست 13 ساله را به جرم حمل تفنگ اسباب‌بازی کشت!

پلیس آمریکا در یک اقدام نژادپرستانه دیگر این‌بار یک نوجوان 13 ساله سیاه پوست را که در حال فرار از دست نیروهای پلیس بود کشت، آن هم به خاطر اینکه این نوجوان یک اسلحه پلاستیکی در دست داشت!

 سرویس خارجی-

سیاهان اولین و آخرین قربانیان نژاد پرستی ساختاری و گسترده پلیس آمریکا هستند. شلیک به سیاهان و کشتار آنان و سپس بروز اعتراضات به این کشتار‌ها سال‌هاست تبدیل به نمایش دنباله داری شده که هر روز در یکی از شهرهای آمریکا روی صحنه می‌رود.شلیک‌ها ادامه دارد و اعتراضات نیز ادامه دارد اما اتفاق خاصی نمی‌افتد و پلیس سفید آمریکا مطمئن از مصونیت آهنی خود هر روز سیاهی را به یک بهانه‌ای با شلیک گلوله می‌کشد.
در جدیدترین مورد از سریال کشتار سیاهان توسط پلیس آمریکا خبر رسیده که نیروهای پلیس یک نوجوان ۱۳ ساله سیاه‌پوست را که در حال فرار از دست نیروهای پلیس اوهایوی یک تفنگ پلاستیکی حمل می‌کرد را به ضرب گلولۀ کشته‌اند.در این‌باره پرس تی‌وی گزارش داده «نیروهای پلیس آمریکا چندین بار به «تری کینگِ» 13 ساله شلیک کردند و در نهایت متوجه شدند، اسلحه‌‎ای که وی در دست داشت یک تفنگ پلاستیکی بوده است.»
پیشتر ادارۀ پلیس شهر «کلیولند» در ایالت «اوهایو» نیز به دلیل اقدام یک پلیس در قتل«تمیر رایس» یک نوجوان 12 سالۀ سیاه‌پوست، با انتقاد و اعتراض شدید روبرو شد. این کودک آمریکایی در نوامبر سال 2014 (پاییز 1393) در حال بازی با یک تفنگ اسباب‌بازی در یک پارک  به ضرب گلولۀ پلیس کشته شد.
آمارهای یک گروه فعال درباره خشونت پلیس آمریکا نیز نشان می‌دهد در سال 2015 میلادی بیش از هزار و 150 نفر که دست‌کم 321 نفر از آنها سیاه‌پوست بوده‌اند، به دست پلیس آمریکا کشته شده‌اند. به گفتۀ ناظران در سال جاری میلادی نیز پلیس آمریکا به حدود 550 «مظنون» شلیک کرده است.