kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان:

مدرسه اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی مدرسه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.




«داوود بهبودی» در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: به‌منظور توانمندسازی نظام اداری و اجرایی بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نیز اجرایی‌سازی اسناد تدبیر توسعه، مدرسه اقتصاد مقاومتی از مهرماه سالجاری در استان دایر می‌شود.
وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این مرکز، افزود: علاوه بر هدف اصلی، تربیت، مشاوره و جایابی برای حدود 150 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان جویای کار نیز از اهداف ثانویه تشکیل این مدرسه می‌باشد. به گفته این مسئول، آموزش حداقل 222 هزار نفر از جامعه هدف، اجرایی کردن برنامه‌ها و پروژه‌های مصوب سند تدبیر توسعه استان، توانمندسازی نیروی کار شاغل و جویای کار تحصیلکرده و در نهایت استفاده از ظرفیت این مدرسه برای آماده‌سازی نیروهای عملیاتی تبریز 2018 از جمله برنامه‌ها و هدفگیری‌های تشکیل این مرکز است.
به گفته دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان، در این مدرسه مباحثی همچون امنیت ملی و منافع ملی، پدافند غیرعامل، مفاهیم و مبانی اصلی اقتصاد مقاومتی، بینش‌های عمومی اقتصادی و.... توسط اساتید برجسته کشوری و استانی و با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط ارائه خواهد شد.
گفتنی است طرح مدرسه اقتصاد مقاومتی برای نخستین‌بار در سطح کشور توسط سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی تهیه شده و پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اجرایی خواهد شد.