kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

پل معلق مشکین شهر سازه برتر معماری در حوزه گردشگری

رئیس انجمن سرمایه‌گذاران گردشگری کشور گفت: پل معلق مشکین شهر به عنوان 10 سازه برتر معماری ایران در حوزه گردشگری انتخاب شد.



وحید جوادزاده افزود: احداث این سازه در دامنه‌های سبلان بر روی دره سر سبز خیاو چای موجب معرفی شهرستان مشکین شهر در سطح ملی و بین‌المللی شده و تقاضا برای سرمایه گذاری‌های مختلف در این شهرستان افزایش یافته است.
وی افزود: در دو سال اخیر رشد صنعت گردشگری در شهرستان مشکین شهر شتابان بوده است.
پل معلق مشکین شهر دارای 365 متر طول به عدد روزهای سال است و با عرض دو متر در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچای احداث شده است.
تمام مراحل طراحی و ساخت این سازه توسط کارشناسان داخلی انجام شده و از لحاظ معماری سازه از افتخارات مهندسان ایرانی بشمار می‌رود.
شهرستان مشکین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه، چند حمام قدیمی و آب‌های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ‌ترین چشمه معدنی جهان است و در سال‌های نه چندان دور اولین مجتمع آب درمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است. سه مجتمع بزرگ آب درمانی وله زیر، شابیل و قینرجه و چشمه‌های آبگرم قوتورسویی، موئیل، ملک سوئی و دودو به صورت سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.