kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری :

تکدی‎گری در گلستان رواج پیدا کرده است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: متاسفانه در استان گلستان تکدی‎گری رواج پیدا کرده است.


«عبدالرضا چراغعلی» اظهار کرد: براساس بررسی‎هایی که صورت گرفت حداقل درآمد روزانه متکدیانی که کنار گذرگاه‎های شهرستان گرگان می‎ایستند 150هزار تومان است و ماهانه نزدیک به 4 میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارند.
وی با بیان اینکه برخی از متکدیان بیش از 20 بار توسط نیروهای شهرداری جمع‎آوری شدند، اظهارداشت: این متکدیان پس از اینکه توسط شهرداری جمع‎آوری شدند مجددا به تکدی‎گری خود ادامه می‎دهند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان از مردم خواست تا احساسات خود را کنترل کنند، گفت: متکدیان کودکان را  کرایه می‎کنند و بچه‎هایی که در بغل دارند، معمولا به آنان داروی‌های خواب‎آور می‎دهند و از این طریق کسب درآمد می‎کنند.
چراغعلی با اشاره به اینکه نزدیک به 150 تشکل در راستای کمک به افراد کم‎بضاعت و نیازمند در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: مردم سعی کنند به کمیته ‎امداد کمک کنند و از دادن پول به متکدیان جدا خودداری کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه وظیفه شهرداری جمع‎آوری متکدیان است، تاکید کرد: سایر دستگاه‎ها از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه‎های قضا باید طبق قانون در جمع‎آوری متکدیان همکاری کنند.