kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس :

برخی فراموش کرده‌اند کجا مسئولیت گرفته‌اند/ حقوق نامتعارف غیرقانونی است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: فیش‌های نجومی، غیرمتعارف و غیرقانونی است و پرداخت بیش از عرف به مدیران نادرست است.


علی نوبخت در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این سؤال که «آیا عقبه پرداخت‌های غیرمتعارف به مدیران به سالیان گذشته و به ویژه از زمان پس از اتمام دفاع مقدس برنمی‌گردد؟» و نیز در واکنش به  جمله معروف شهردار اسبق تهران در دادگاه که گفته بود «به قدری باید به مدیران مزایا داد که به فکر تخلف و برداشت غیرقانونی نیفتند» گفت: اینکه باید بیش از میزان متعارف به مدیر پرداخت کرد سخنی نادرست است. پس عدالت در پرداخت ما کجاست؟ توجه به مستضعفین و پابرهنه‌ها چه می‌شود. توصیه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کجا می‌رود؟ پس این انقلاب اساسا برای چه به وجود آمد؟
وی در واکنش به اظهارات یکی از وزرا که گفته است «در همه جای دنیا به مدیران چنین پرداخت‌هایی انجام می‌شود» اظهار داشت: به نظر من این‌ها سوراخ دعا را گم کرده‌اند و فراموش کرده‌اند که در کدام حکومت مسئولیت گرفته‌اند. این نظام خون‌بهای هزاران انسان است. ننگ بر ما باد اگر بخواهیم به این بیت‌المال و خزانه که گاهی 50 هزار تومان ندارد به یک فرهنگی یا کارگر بدهد چوب حراج بر آن بزنیم.
نوبخت ادامه داد: اینکه عنوان می‌شود این حقوق‌های نجومی غیرقانونی نبوده اما غیرمتعارف بوده چرا باید این طور باشد؟ قانون همه چیز را متعارف می‌کند. پس اگر غیرمتعارف است غیرقانونی نیز هست.