kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
سردار جزایری:

توسعه نظامی و دفاعی کشور باید در اوج باشد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کشور ما دشمنان شروری دارد که لازمه آن قدرتمند بودن است. بر همین اساس توسعه و پیشرفت در عرصه نظامی و دفاعی باید در اوج خودش رخ دهد.



سردار مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ترحیم همسر فرمانده کل ارتش و خواهر معاون اجرایی رئیس جمهور که در مسجد امام خمینی (ره) ستاد مشترک ارتش برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران پیرامون آتش بس سوریه اظهار داشت: در اینکه در آتش‌بس‌ها نمی‌توان به طرف مقابل اعتماد داشت، تردیدی نیست. در عین حال بایستی تلاش کرد که هرچه بیشتر از جنگ و خونریزی جلوگیری شود.
وی افزود: امیدواریم این آتش‌بس که با مقدماتی به انجام رسیده منشا اثرات خیر برای دولت و مردم سوریه باشد، اما بار دیگر تاکید می‌کنیم که به طرف آمریکایی و تروریست‌ها نمی‌شود اعتماد کرد. جزایری همچنین درخصوص اینکه برخی تضعیف نیروی نظامی کشور را منشا پیشرفت علمی می‌دانند، گفت: تجربه دفاع مقدس و اتفاقاتی که طی 37 سال گذشته افتاده حاکی از آن است که کشور ما دشمنان شروری دارد که لازمه مقابله با آنان نیز قدرتمند بودن است.
وی افزود: یکی از ابزار قدرت در هر کشوری قدرت و اقتدار نظامی و تسلیحاتی است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران از این عامل تاکنون به خوبی استفاده کرده و بهره‌برداری‌های لازم را به عمل آورده است.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: همانطور که در گذشته ما یک روند موفقی را در این حوزه آغاز کردیم در آینده نیز روند توفیقات ما در این زمینه قطعا بیشتر خواهد شد. مسئله توسعه و پیشرفت باید در همه عرصه‌ها به قدرت خود باقی باشد، به خصوص در عرصه نظامی و دفاعی نیز این اتفاق نیز باید در اوج خود رخ دهد.