kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
نتیجه تدبیر ژنرال‌های نفتی

آتش‌سوزی در پتروشیمی‌ها تکرار شد

در ادامه سریال آتش‌سوزی در پتروشیمی‌های کشور، دیروز پتروشیمی مبین واقع در پارس‌جنوبی دچار حریق شد.



به گزارش منابع خبری، 4 نفر در این حادثه مصدوم شدند که 3 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند و یک نفر که سوختگی 65 درصدی داشت برای درمان به شیراز منتقل شد.
همچنین درباره ابعاد خسارات فنی این آتش‌سوزی، مدیر نظارت بر تولید شرکت ملی پتروشیمی از خروج تمام واحدهای پتروشیمی فاز یک عسلویه به دلیل شات‌دان شدن پتروشیمی مبین خبر داد و گفت: برای بازگرداندن پتروشیمی‌ها به مدار تولید ابتدا باید آتش را خاموش و خوراک را تخلیه کنیم و پس از تخلیه خوراک دوباره از دو مسیر باقی‌مانده گاز را به پتروشیمی مبین خواهیم رساند تا فعالیت خود را از سر بگیرد و واحدهای فاز یک عسلویه پس‌از وصل شدن خوراک پتروشیمی مبین به مدار تولید باز می‌گردد.
وی با اشاره به سه مسیر پتروشیمی مبین برای دریافت خوراک گاز گفت: مهار آتش ممکن است بین یک ساعت تا 24 ساعت طول بکشد و در حال حاضر نمی‌توانیم زمان دقیقی برای به مدار برگشتن فاز یک عسلویه ارائه کنیم.
به گزارش فارس، پتروشیمی مبین تنها تامین‌کننده یوتی‌لیتی شامل آب، بخار، برق و امثال آن برای پتروشیمی‌های فاز یک عسلویه است.
گفتنی است طی ماه‌های اخیر آتش‌سوزی در واحدهای مختلف پتروشیمی تکرار شده است به طور مثال آتش‌سوزی در پتروشیمی ماهشهر چند روز به طول انجامید همچنین آتش‌سوزی در پتروشیمی تندگویان تهران و حریق در پتروشیمی کرمانشاه از جمله حوادث تلخی بودند که طی ماه‌های اخیر و علی‌رغم مدیریت ژنرال‌های وزارت نفت رخ داد.
زنگنه و مدیرانش تاکنون دلیل قانع‌کننده‌ای درباره این آتش‌سوزی‌ها ارائه نکرده‌اند.