kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال


ناظر ویژه انضباطی دربی را زیر نظر دارد
رئیس‌کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از حضور ناظر ویژه انضباطی برای دربی ۸۳ خبر داد.اسماعیل حسن زاده رئیس‌کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: بدون شک برای این بازی جذاب و دیدنی ناظر انضباطی ویژه‌ای می‌فرستیم و همراه با مسئولین سازمان لیگ برتر تلاش‌های خود را برای برگزاری این دیدار به کار می‌گیریم.وی افزود: درصدد آن هستیم تا جلساتی را با مسئولان سازمان لیگ و اگر امکان داشت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال برگزار و نکات مختلفی را در رابطه با دربی هشتاد و سوم مطرح کنیم. ضمن این که ناظر ویژه در این دیدار تمامی مسائل قبل از مسابقه، در حین مسابقه و حتی پایان مسابقه تا زمانی که ورزشگاه خالی شود را رصد می‌کند و گزارش کاملی را در اختیارمان قرار می‌دهد.

ایران – مراکش،‌ فرصتی برای اعاده حیثیت
تیم ملی فوتسال ایران بعد از شکست سنگین مقابل اسپانیا برای به رخ کشیدن قدرت خود در جام جهانی این فرصت را دارد تا مقابل تیم نه چندان مطرح مراکش به پیروزی مقتدرانه دست یابد. تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا از ساعت ۵:۳۰ بامداد جمعه به مصاف مراکش می‌رود. ملی پوشان ایران در حالی قرار است در این بازی رو در روی تیم قهرمان آفریقا قرار بگیرند که بازی نخست خود را مقابل اسپانیا با نتیجه پنج بر یک واگذار کرده‌اند.از طرفی نیز مراکش با پنج گل از آذربایجان شکست خورده و برای صعود از گروه چاره‌ای جز پیروزی مقابل ایران ندارد.در دیگر بازی گروه F، تیم‌های اسپانیا و آذربایجان از ساعت ۳:۳۰ بامداد جمعه به مصاف هم خواهند رفت. نتیجه این بازی تاثیر بسیاری در سرنوشت تیم‌های صعود‌کننده خواهد داشت. در صورتی که اسپانیا با اختلاف بالا موفق به شکست آذربایجان شود، مسیر صعود ایران به عنوان تیم دوم از گروه، هموارتر خواهد شد.

پاداش ویژه برای استقلالی‌ها در صورت شکست پرسپولیس
مدیرعامل باشگاه استقلال می‌گوید بازیکنان و کادرفنی بعد از برد پاداش ویژه دریافت خواهند کرد.رضا افتخاری درباره شرایط آبی پوشان در آستانه دربی اضافه کرد: استقلال برای جبران نتایج چند هفته اخیر با نهایت تلاش در بازی‌های باقی مانده شرکت می‌کند. استقلال در دیدار با پرسپولیس نمایش بسیار خوبی خواهد داشت و رضایت هواداران را به دست می‌آورد. باشگاه استقلال در چند هفته اخیر سیاست خودش درباره کادرفنی را اعلام کرده و تاکید مجدد دارد که این کادرفنی تا پایان فصل از حمایت کامل مجموعه مدیریتی باشگاه برخوردار است.مدیرعامل باشگاه استقلال درباره پاداش بازیکنان استقلال پس از دربی گفت: برای این موضوع جلسه‌ای را حامی مالی باشگاه داشتیم و تصمیم گرفتیم بعد از پیروزی در دیدار روز جمعه پاداش قابل توجهی به بازیکنان و کادرفنی پرداخت کنیم.

مصاف حیثیتی ملی پوشان نوجوان ایران با عربستان
تیم فوتبال نوجوانان امروز نخستین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل عربستان برگزار می‌کند. از امروز مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در رده سنی نوجوانان به میزبانی هند آغاز می‌شود.تیم ملی فوتبال ایران نیز با سرمربیگری عباس چمنیان از روز دوشنبه عازم هند شده و آخرین تمرینات خود را در این کشور انجام می‌دهد.در این مسابقات چهار تیم نخست مجوز حضور در جام جهانی ۲۰۱۷ که به میزبانی هند برگزار می‌شود را به دست می‌آورند.شاگردان چمنیان در گروه نخست این مسابقات با کشور میزبان، عربستان و امارات هم گروه شده‌اند.این تیم در نخستین بازی خود روز پنجشنبه ساعت ۱۵ به وقت تهران در یک دیدار حساس به مصاف تیم ملی عربستان می‌رود. این دیدار از چند جهت برای شاگردان چمنیان حائز اهمیت است.این نخستین دیدار ملی تیم‌های ملی دو کشور در رشته فوتبال پس از فاجعه منا محسوب می‌شود و از طرفی با نگاهی به تاریخچه دو کشور می‌توان به سابقه طولانی این دو تیم در رشته فوتبال پی برد.

چفرین به عنوان رئیس‌جدید یوفا انتخاب شد
کاندیدای اسلوونیایی انتخابات ریاست یوفا بر رقیب هلندی خود غلبه کرد و رئیس‌اتحادیه فوتبال اروپا شد.در کنگره فوق‌العاده اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) که ظهر دیروز در شهر آتن یونان برگزار شد، رؤسای 55 اتحادیه عضو این نهاد با آرای خود رئیس‌جدید یوفا را انتخاب کردند.الکساندر چفرین 48 ساله با کسب 42 رأی و با 29 رأی بیشتر نسبت به رئیس‌اتحادیه فوتبال هلند و عضو کمیته اجرایی یوفا در این انتخابات به پیروزی رسید. به این ترتیب چفرین جانشین میشل پلاتینی در یوفا شد که به مدت 9 سال هدایت بالاترین نهاد فوتبالی جهان را بر عهده داشت.