kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

پلیس هند در سایه سکوت سنگین سازمان ملل200 مسلمان دیگر را در کشمیر مجروح کرد

در ادامه سرکوب مسلمانان کشمیری، نیروهای نظامی هند یک نفر دیگر را شهید و 200 نفر را هم زخمی کردند. سکوت مدعیان دفاع از حقوق بشر هم، ادامه دارد!


نیروهای امنیتی و پلیس هند با آغاز خشونت‌ها و ناآرامی‌های کشمیر از 19 تیرماه گذشته، با اعزام بیش از چهار هزار نیروی کمکی اقدام به برقراری منع عبور و مرور در بخش‌های زیادی از ایالت کشمیر کرده‌اند. در جریان درگیری‌های پلیس و نیروهای امنیتی هند با معترضان در دو ماه گذشته، 74 نفر شهید و 7 هزار نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.
این کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع کشمیر در حالی اتفاق می‌افتد که مجامع بین‌المللی و حقوق بشری سکوت مرگباری را اختیار کرده‌اند و در برابر این رویدادها واکنش جدی از خود نشان نمی‌دهند. سکوت سازمان ملل البته تازگی ندارد و آنها سابقه بی‌تفاوتی نسبت به کشتار مسلمانان را قبلا هم از خود نشان داده‌اند. پیش‌تر نیز هنگامی که ده‌ها هزار تن از مسلمانان میانمار به دست دولت قتل عام شدند، این سازمان هیچ اعتراضی نکرد.
سرکوب مسلمانان کشمیر که از اواخر تیر ماه سال جاری آغاز و موجب قتل‌عام تعداد زیادی از آنها شده، احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است.