kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

اعتصاب سراسری پرستاران فرانسوی پس از خودکشی 5 پرستار به دلیل شرایط بد کاری

پرستاران فرانسوی در پی خودکشی پنج تن از همکارانشان و در اعتراض به شرایط دشوار کاری دست از کار کشیدند.

سرویس خارجی -

اتحادیه «هماهنگی ملی پرستاری»، از مهم‌ترین اتحادیه‌های مربوط به پرستاران فرانسه، خودکشی پنج پرستار را در تابستان امسال نشانه «بدترشدن شرایط کاری پرستاران» و «ایجاد نارضایتی حرفه‌ای فزاینده» در میان آنان اعلام کرده است. در اعتراض به همین شرایط خبر رسیده پرستاران فرانسوی دیروز اعتصاب سراسری به راه انداخته‌اند.
 آنها همچنین  به «اقدام ناکافی»  «مریزول تورن» (وزیر بهداشت) پس از موج خودکشی پرستاران که این حرفه را متاثر کرده است، معترض هستند. وزیر بهداشت فرانسه که به دلیل سکوت مقابل خودکشی پرستاران با انتقادات بسیاری مواجه شده است، روز یکشنبه از این وقایع به شدت ابراز نگرانی کرد. وی همچنین وعده داد که از پاییز تدابیری برای کاهش مشکلات روانی- اجتماعی در بیمارستان‌ها، اتخاذ شود. اتحادیه‌های «آینده بیمارستانی» و «کنفدراسیون شاغلان پزشکی بیمارستان‌ها» نیز برای اعتصاب 26 سپتامبر (5 مهر) فراخوان داده‌اند. این اتحادیه‌ها ایجاد تغییر در ساعات کاری و نیز افزایش حقوق را مطالبه کرده‌اند.
در انگلیس نیز مسئولان اتحادیه کارکنان فرودگاه‌های این کشور در پی بی‌نتیجه ماندن مذاکرات مربوط به افزایش حقوق کارکنان با مقامات دولتی از برگزاری اعتصاب سراسری خبر داده‌اند. مسئولان اتحادیه تجاری انگلیس پس از گذشت تقریبا سه سال از مذاکرات، هنوز نتوانسته‌اند با مقامات دولتی این کشور در باره افزایش حقوق کارکنان اداره مهاجرت و حفاظت مرزی انگلیس به نتیجه برسند.براساس گزارش‌ها، اعتصاب گسترده کارکنان اداره مهاجرت فرودگاه‌های انگلیس از دوشنبه 26 سپتامبر (5 مهر) آغاز و تا یکشنبه هفته بعد ادامه خواهد یافت.