kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
پس از تشییع با شکوه در شهرری

پیکر سردار شهید احمد غلامی در گلزار شهدا به خاک سپرده شد

پیکر مطهر سردار مدافع حرم شهید احمد غلامی در قطعه ۲۹ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.



به گزارش تسنیم، پیکر سردار شهید احمد غلامی که طی روزهای گذشته در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه  و پس از 11 روز قرار داشتن در  حالت کما به شهادت رسید، صبح دیروز با حضور سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، سردار نصیری فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران و عموم مردم تهران از مقابل امامزاده عبدالله(ع) واقع در سه راه ورامین شهرری تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تشییع شد. پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از اقامه نماز  و طواف در حرم سید الکریم(ع) برای  تدفین به قطعه 29 بهشت زهرا(س) منتقل و در کنار مزار شهیدان صیاد شیرازی  و داوود کریمی به خاک سپرده شد.
جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تشییع شهید احمد غلامی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)گفت: امروز مراسم تکریم یکی از یاران صادق امام و رهبری سردار بزرگ سپاه اسلام شهید احمد غلامی است، کسی که با وجود آنکه سن حبیب ابن مظاهر را داشت اما همچون جوان‌های در رکاب ولایت در دهه امامت و ولایت شهادت روزی او می‌شود.
سردار علی فضلی افزود: سردار احمد غلامی قریب به 37 سال از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان‌های انقلاب جانانه جنگید و مقاومت کرد. او در مواجهه با ضدانقلاب و منافقین و تحمیل جنگ از کسوت‌های مختلف رزمنده، تک‌تیرانداز تا سلسله مراتب فرماندهی را تجربه کرد.
سردار فضلی با اشاره به مجاهدت احمد غلامی در جوار شهدای بزرگ 8 سال دفاع مقدس گفت: حاج احمد از یاران صدیق جاویدالاثر احمد متوسلیان بود. او همچنین از یاران شهید ابراهیم همت، شهید کلهر، شهید موحد دانش، شهید کاظم رستگار و همه شهدایی است که با جانفشانی خود حق بزرگی بر گردن ما دارند. این مجاهد فی‌سبیل‌الله در پیمانی که با امام و شهیدان و نایب امام زمان بسته بود، سر از پا نمی‌شناخت.
وی تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس حاج احمد غلامی برای تثبیت آرمان‌های دفاع مقدس روایت‌گری و اقدامات ارزشمند همراهی با کاروان‌های راهیان نور و انتشار فرهنگ بی‌بدیل قرآنی دفاع مقدس تلاش بسیاری داشت. او یار صدیق امام، جانشین لشکر 10 سیدالشهدا، از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله و فرمانده قرارگاه 110 حضرت خاتم‌الانبیا بود که امروز به آرزوی دیرینه خود رسید. چند روزی سخت مجروح و در کما بود، شرایط جسمی او به گونه‌ای بود که همه برای عافیتش دعا می‌کردند اما عزیزانی هم می‌گفتند که حیف است چیزی کمتر از شهادت روزی حاج احمد شود.
جانشین سازمان بسیج مستضعفن با بیان اینکه روحیه استکبارستیزی شهید غلامی در مقابله با دشمنان تکفیری، داعشی و آل سعود برای ما و نسل‌های آینده درس است، تأکید کرد: سربازان سپاه اسلام خود را برای دفاع جانانه از انقلاب و مقاومت در سراسر گیتی آماده کرده‌اند و مقابل دشمنان خواهند ایستاد.