kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

ترامپ: افغانستان از برخی ایالت‌های آمریکا امن‌تر است

دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با اشاره به ناامنی‌های گسترده در این کشور، افغانستان و کشورهای جنگ زده را امن‌تر از برخی ایالت‌های کشورش دانست.

سرویس خارجی -

پای موضوع« نا امنی» نیز به مبارزات انتخاباتی در آمریکا باز شده است. براساس آمارهای رسمی سالانه 33 هزار نفر در این کشور با سلاح گرم به قتل می‌رسند و این به معنای کشته شدن 90 نفر در روز با شلیک گلوله است. اما مسئله ناامنی تنها به خاطر وجود اسلحه  در دست مردم نیست اخیرا داعشی‌های آمریکایی نیز به عوامل ناامنی اضافه شده اند. معاون دادستان کل آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد بیش از 110 نفر در این کشور از اواخر سال 2013 تا کنون در دادگاه‌های فدرال، علنا به ارتکاب جرایم مرتبط با گروه تروریستی داعش متهم شده اند. به گفته «جان کارلین» اتهام بسیاری از این افراد، «حمایت مادی» از داعش است؛ جرمی که براساس آن افراد از حمایت از گروه‌های تروریستی خارجی منع شده اند.
«دونالد» ترامپ نیز  در سخنرانی جدید انتخاباتی خود با اشاره به اینکه «افغانستان از برخی ایالت‌های آمریکا امن‌تر است»،گفت: «شما می‌توانید به کشورهای جنگ‌زده بروید و خواهید فهمید که این کشورها از برخی‌ ایالت‌های داخلی آمریکا امن‌تر هستند.» ترامپ همچنین خاطرنشان کرد: «ما باید امنیت و آرامش را در این ایالت‌ها برقرار کنیم.»
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین با انتقاد شدید از «اظهارات تند و توهین آمیز» «هیلاری کلینتون» علیه حامیان خود، این اظهارات را نشانه عدم صلاحیت این نامزد دموکرات برای تصدی مقام ریاست جمهوری آمریکا دانست.
هیلاری کلینتون قبل از رسانه‌ای شدن بیماری‌اش در جریان یک مراسم خصوصی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی‌اش در نیویورک گفته بود: اگر بخواهید کلی‌نگر باشید باید نیمی از حامیان ترامپ را درون سبد «رقت انگیز» بیندازید. نژادپرست، تبعیض‌گر جنسی، همجنس‌گرا و بیگانه هراس، اینها نام‌هایی هستند که من روی این افراد می‌گذارم.