kayhan.ir

کد خبر: ۸۵۲۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

تشدید برخورد پلیس با تردد موتورسیکلت‌ها در خطوط ویژه اتوبوس

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از آغاز اجرای طرح برخورد با عبور و مرور موتورسیکلت سواران متخلف در خطوط ویژه اتوبوس از صبح دیروز در تهران خبر داد.


سرهنگ سعید سپهری به خبرگزاری صداوسیما گفت: این طرح با هدف ساماندهی حمل و نقل عمومی و روان‌سازی ترافیک در آستانه گشایش مدارس اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عبور و مرور وسایل نقلیه به جز خودروهای امدادی در خطوط ویژه اتوبوس و بی‌آر تی خط قرمز پلیس است، افزود: در مرحله نخست موتورسوار متخلف 80 هزار تومان اعمال قانون و وسیله نقلیه اش به مدت یک هفته توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.
سپهری گفت: در صورت تکرار پس از اعمال قانون، موتورسیکلت به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.
وی افزود: کفی‌های موتورگیری پلیس راهور پایتخت در خطوط ویژه اتوبوسرانی واقع در محدوده‌های مرکزی شهر تهران، نظیر خیابان‌های ولیعصر(عج)، جمهوری، انقلاب، آزادی، دماوند و محدوده میدان فردوسی مستقر شده‌است.
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه مشکل پر بودن پارکینگ‌های تهران نیز با آماده‌سازی زیرساخت‌ها در این طرح و ایجاد چند پارکینگ جدید رفع شده است، به موتورسواران متخلف هشدار داد: پلیس بدون اغماض موتورسیکلت‌های متخلف را توقیف می‌کند.
سرهنگ سپهری اظهار داشت: پلیس برای تخلفاتی نظیر حرکات آکروباتیک و تک چرخ در خیابان 150 هزار تومان، تردد در پیاده رو 65 هزار تومان، نداشتن کلاه ایمنی 60 هزار تومان و عبور از خطوط ویژه اتوبوس 80 هزار تومان جریمه اعمال خواهد کرد.
وی افزود: موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک می‌کنند ضمن توقیف و اعمال جریمه، تحویل دادسرای 32 پلیس راهور و مقامات قضایی خواهند شد.
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: اگر موتورسواری حین عبور از خطوط ویژه اتوبوس دچار سانحه و تصادف شود از نظر پلیس صد درصد مقصر است.