kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد

مشارکت ۶ میلیونی مخاطبان در طرح قرآنی(اخبار ادبی و هنری)

نشست خبری آئین اختتامیه طرح قرآنی 1450 با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

 

در این نشست محمدزاده با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف در طرح گفت: این طرح از سال 86،‌ با نام طرح 1441 آغاز و با محوریت سوره‌های مختلف برگزار شد امسال هم این طرح با محوریت سوره مبارکه حدید برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در سوره مبارکه حدید موضوعات مختلفی از جمله موضوع آخر‌الزمان، آموزه‌های سطح زندگی اسلامی قرآنی، آیات اقتصاد مقاومتی، آیات مربوط به دوره‌های مختلف عمر انسان و آیه‌ای که سرنوشت یک فرد را 180 درجه متحول کرده است، آمده است.
مدیر شبکه قرآن از استقبال عموم مخاطبان از طرح خبر داد و گفت: بسیاری از مخاطبان ارتباط خوبی با طرح برقرار کردند و مسابقات مختلف طرح به همراه آموزش‌های حفظ، روخوانی، مفاهیم و تفسیر به خوبی با استقبال مواجه شد، همچنین با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ‌، حفظ این سوره در دستور کار ما بود و به واقع حفظ سوره حدید توانست زمینه را برای ادامه حفظ قرآن در بسیاری از مخاطبان به وجود آورد.
محمدزاده از برگزاری سه جشنواره با محوریت سوره حدید خبر داد و گفت: در طرح 1450 جشنواره جمع‌خوانی سوره حدید برگزار شد و گروه‌های قابل توجهی در این جشنواره شرکت کردند، همچنین جشنواره‌های عکاسی و خوشنویسی دو طرح دیگر جشنواره 1450 بود که با استقبال عموم مردم روبه‌رو شد. مدیر شبکه قرآن از افزایش یک میلیونی مخاطبان طرح نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:‌ آماری که از مشارکت مخاطبان طرح تا سال قبل داشتیم، این بود که حدود پنج میلیون نفر در طرح مشارکت داشتند اما امسال مخاطبان طرح رشد یک میلیونی داشتند و تا امروز حدود شش میلیون نفر در طرح شرکت کردند. وی از برگزاری آئین اختتامیه در روز شنبه 20 شهریور خبر داد و گفت: ‌اختتامیه طرح 1450 از ساعت 17 لغایت 19:30 روز شنبه و با حضور یکی از سران قوا و رئیس رسانه ملی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.