kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۸۳۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸

هجوم مخالفان نژادپرستی به فرودگاه‌های لندن تمام پروازها را لغو کرد

طرفداران جنبش«جان سیاهان ارزش دارد» در انگلیس با اشغال باند فرودگاه لندن مانع از فرود یا پرواز هواپیماها شده و هزاران مسافر این فرودگاه را سرگردان کرده‌اند.



مسافرانی که دیروز( سه شنبه) قصد سفر از طریق 3 فرودگاه بزرگ شهر لندن را داشتند، در پی اعتراض طرفداران جنبش «جان سیاهان ارزش دارد»  که باند فرودگاه را اشغال کرده بودند با تاخیر پروازهای خود رو به رو شدند.
مقامات انگلیسی می‌گویند، پس از آن که شماری از فعالان جنبش ضد نژادپرستی «جان سیاهان ارزش دارد» تصمیم به اشغال باند فرودگاه لندن گرفتند، مجبور شدند همه پروازها را لغو کنند. این اعتراض سبب لغو همه پروازها به «زوریخ» و «ژنو» شد و همه پروازهای ورودی نیز به فرودگاه‌های دیگر منتقل شدند.سخنگوی فرودگاه لندن  نیز گفته: «باند فرودگاه به سبب حضور معترضان بسته شده است.»
جنبش «جان سیاهان ارزش دارد» در آمریکا و پس از آن تشکیل شد که یک افسر سفید پوست آمریکایی که نوجوان سیاه پوست غیرمسلحی را در سال 2012 به ضرب گلوله به قتل رساند، تبرئه شد.
این جنبش در اعتراض به قتل رنگین پوستان از سوی پلیس‌های نژادپرست در کشورهای غربی و تبرئه قاتلان آن‌ها، مدتهاست که فعالیت می‌کند.