kayhan.ir

کد خبر: ۸۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

ممنوعیت فروش سنبل آبی در مازندران

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محیط زیست مازندران مانع فروش سنبل آبی در استان می‌شود.



میلاد بهرامی درباره اثرات منفی سنبل آبی در رودخانه‌ و زیستگاه‌های آبزیان شمال کشور، اظهار کرد: رشد سنبل آبی مشکلات اقتصادی و تاثیر منفی بر گردشگری، اکوتوریسم، زیست پرندگان و از بین بردن منابع آبی و اراضی کشاورزی مازندران می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه سنبل آبی گونه گیاهی مهاجم و غیربومی در مناطق شمالی کشور است، افزود: اثرات زیان‌بار سنبل آبی کشت برنج و سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: سنبل آبی به ‌لحاظ اثرات منفی که بر محیط زیست دارد از خرید و فروش آن جلوگیری می‌شود.
بهرامی با اعلام اینکه در برخی شهرستان‌های مازندران گونه مهاجم سنبل آبی مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد، تصریح کرد: مأموران حفاظت محیط زیست شهرستان قائم‌شهر با اطلاع از پخش گیاه سنبل آبی در این شهرستان این گونه گیاه مهاجم را از سطح بازار جمع‌آوری کردند.
مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران، سنبل آبی را دارای قابلیت گسترش سریع و غیرقابل مهار دانست و اضافه کرد: این گونه گیاه مهاجم و مخرب محیط زیست در مدت زمان کوتاهی بخش‌های وسیعی از تالاب و آب‌بندان‌ها را در اختیار می‌گیرد و مانع رسیدن اکسیژن به آبزیان می‌شود.