kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
درخواست پلیس اسلامشهر از مردم

زورگیران خشن را شناسایی کنید

پلیس آگاهی اسلامشهر پس از دستگیری دو سارق خشن با انتشار تصاویر آنها، از مالباختگان خواست تا این متهمان را شناسایی کنند.



به گزارش تسنیم، مرداد ماه سال جاری فردی با مراجعه به پلیس آگاهی اسلامشهر اعلام کرد که توسط دو سارق خشن مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است.
 وی به کارآگاهان گفت: به همراه خانواده‌ام در خروجی اسلامشهر به سمت اتوبان تهران - قم داخل خودرو توقف کرده بودیم که توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت با تهدید قمه مورد سرقت خودرو، لوازم شخصی و وجه نقد قرار گرفتیم.
پس از شکایت این فرد و با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف، پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه سوم پلیس آگاهی اسلامشهر قرار گرفت که کارآگاهان پس از تحقیقات، کمتر از 20 روز سارقان را در حومه تهران بزرگ شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، همچنین در مخفیگاه آنها تعداد زیادی گوشی، تبلت، کارت‌های بانکی و لوازم خودروی سرقتی کشف شد.
متهمان ضمن قبول جرایمشان، به چندین فقره زورگیری از افراد عابر و مسافران در تهران بزرگ و حومه آن اعتراف کردند. بنا به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای اسلامشهر چهره سارقان به منظور شناسایی سایر مالباختگان منتشر شد تا شاکیان در صورت شناسایی به پلیس آگاهی اسلامشهر واقع در روبروی شهرک لاله مراجعه کنند.
دستگیری  زورگیران پایتخت
رئیس کلانتری 133 شهرزیبا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درپی چند فقره تماس از سوی شهروندان در خصوص وقوع زورگیری‌های مشابه از سوی سه سارق زورگیر که با سلاح سرد ضمن تهدید شهروندان اقدام به زورگیری از آنها کرده بودند، تیمی از ماموران رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرگرد عسگری نیا ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته از سوی مالباختگان مشخص شد که سه سارق زورگیر مسلح به سلاح سرد، ضمن سد راه شهروندان در محله‌های خلوت شهر زیبا اقدام به سرقت و زورگیری از آنها می‌کنند که با توجه به اینکه چهره متهمان به دست آمد، از سوی ماموران تحت تعقیب قرار گرفتند.
وی افزود: این اقدامات ادامه داشت تا اینکه توسط ماموران یکی از گشت‌های انتظامی این کلانتری چهره یکی از سارقان در محله بلوار فردوس شناسایی شده و پس از یک تعقیب و گریز کوتاه این متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شد که طی بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف و دو همدست دیگرش را نیز به پلیس معرفی کرد.
سرگرد عسگری نیا خاطر نشان کرد: طی هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضایی این دو سارق نیز که شناسایی شده و طی دو عملیات جداگانه در محدوده‌های شمال و غرب تهران دستگیر شدند، پس از اعتراف به جرایم خود در کلانتری به همراه همدست دیگرشان به دادسرا منتقل شدند.