kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
قاهره این بار در تبرئه رژیم صهیونیستی سنگ تمام گذاشت

وزیر خارجه مصر: کشتار کودکان فلسطینی اقدام تروریستی نیست!

وزیر خارجه مصر در اظهاراتی عجیب اعلام کرد، کشتار و بمباران کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی اقدامی تروریستی نیست!

 
 سرویس خارجی -

حمایت‌های دولت ژنرال «السیسی» از اسرائيل از حد و مرز گذشته. این کشور این روزها به نوعی در جهت بی‌گناه جلوه دادن رژیم کودک‌کش صهیونیستی هم حرکت می‌کند. «سامح شکری» وزیر خارجه مصر می‌گوید بمباران کودکان فلسطینی توسط اسرائيل اقدامی تروریستی نیست  چرا که در چارچوب تعریف شده سازمان ملل از تروریسم قرار ندارد! به گزارش روزنامه لبنانی السفیر «شکری» در دیدار با دانش‌آموزان مصری در محل وزارت خارجه مصر در قاهره، همچنین دفاع از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفته «با نگاهی به تاریخ اسرائیل درمی‌یابیم که در آن عنصر امنیت بالا است و از سال 1948 تاکنون برای استحکام سیطره‌اش بر سرزمین و تامین امنیت خود تلاش می‌کند.» وی اضافه کرده «برخی‌ها اصطلاحاتی مانند تروریسم دولتی را علیه برخی مخالفان خود در داخل و یا خارج از کشورشان استفاده می‌کنند و اینها در چارچوب‌های سیاسی قرار دارد.»! «سامح شکری» ماه گذشته میلادی با سفر به فلسطین اشغالی با «بینامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ملاقات کرده بود. روز دوشنبه نیز منابع خبری فاش کردند یک هیئت اسرائیلی برای بررسی طرح رئیس‌جمهور مصر درباره سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به قاهره سفر کرده است. «عبدالفتاح السیسی» اواسط ماه مه گذشته (اردیبهشت) طرحی را برای از سرگیری مذاکرات به اصطلاح سازش ارائه کرده بود که به «شدت» از سوی صهیونیست‌ها مورد استقبال قرار گرفت. مقامات این رژیم عنوان می‌کنند که این طرح، رویای از نیل تا فرات را تحقق خواهد بخشید و به مراتب از طرح پاریس بهتر است! مقامات اسرائیل، «السیسی» را گنج استراتژیک این رژیم هم می‌دانند.
اظهارات وزیر خارجه مصر اما با واکنش شدید مقاومت فلسطین مواجه شده است. «حسام بدران» سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات «سامح شکری» اعلام کرده «فردی که جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیست و تروریسم آن را نمی‌بیند، کور است.» در مقابل، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ضمن تمجید از سخنان وزیر خارجه مصر، نوشته پاسخ «سامح شکری» به سوال دانش‌آموزان دبیرستانی در خصوص تروریستی بودن اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تعبیری قوی و نشان‌دهنده تغییر موضع مصر در قبال تل‌آویو است!
عقب‌نشینی
وزارت خارجه مصر اما با مشاهده اعتراض‌ها که همچنان ادامه دارد و  برای توجیه این اقدام  دست به کار شد و بیانیه صادر کرد. در این بیانیه از همگان خواسته شده تا فایل ضبط شده دیدار «شکری» با دانش‌آموزان دبیرستان را گوش داده و ببینند که سؤال مطرح شده اشاره‌ای به قتل کودکان بیگناه فلسطینی ندارد. در این بیانیه همچنین آمده سؤال درباره نظرات کلی در خصوص علت عدم توصیف اقدامات اسرائیل علیه فلسطینیان به عنوان «تروریسم» از سوی جامعه جهانی بود که «شکری» در پاسخ گفت توافق بین‌المللی درباره تعریف قانونی مشخص در خصوص تروریسم وجود ندارد!