kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

مجازات سخت 4400 مقام رسمی چین به جرم دور زدن قانون

حزب کمونیست چین اعلام کرده که بیش از ۴۴۰۰ نفر از مقام‌های رسمی این حزب را به خاطر نقض قوانین مجازات و جریمه کرده است.




یکی از بزرگترین چالش‌های دولت چین «فساد مسئولان» این کشور در رده‌های مختلف است. اما دولت این کشور مثل برخی از کشورها با مقامات فاسد با مماشات برخورد نمی‌کند و زمانی که ثابت می‌شود مقامی فساد کرده او را از پستی به پست دیگر منتقل نمی‌کند، بلکه گاهی حتی کمترین مجازات در انتظار مسئولان فاسد چینی اعدام است.
چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که دولت چین به منظور مقابله با فساد در این کشور  آن دسته از مقامات دولتی را که همسران و فرزندان خود را برای اقامت به خارج از این کشور فرستاده‌اند برکنار یا بازنشسته می‌کردند.  این مقامات با فرستادن همسران و فرزندان خود به کشورهای خارجی تلاش می‌کردند تا مجراهایی را به منظور انتقال درآمدها و منافع نامشروع خود به خارج از کشور تامین کرده و در عین حال جایگاهی را در یک کشور خارجی برای خود ایجاد کنند تا در زمان مناسب از آن بهره ببرند.اسپوتنیک اما دیروز به نقل از «دولت چین» اعلام کرده «بازرسی‌های گسترده‌ای در 31 واحد دولتی، 139 ساختار مرکزی و دولتی، 106 شرکت دولتی و 15 موسسه مالی دولتی چین انجام شده است» در سال 2016 میلادی و به لطف این بازرسی‌ها بیش از 22200 مورد تخلف از قوانین حزب کمونیست چین کشف شده و اقدامات قانونی علیه 31 هزار و 310 تن نیز اعمال شده است. دولت  چین اعلام کرد «تاکنون بیش از 4 هزار و 417 نفر از اعضای این حزب به خاطر نقض قوانین، مجازات و جریمه شده‌اند.
گفتنی است «ژی جین پینگ» رئیس جمهور چین پس از آنکه در سال 2012 میلادی به قدرت رسید، تلاش گسترده و وسیعی را برای مقابله با فساد مالی آغاز کرده است. مقام‌های ارشد حزب حاکم از اهداف اصلی مقابله با فساد مالی در چین اعلام شده است.