kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۳۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

اعدام 36 داعشی مرتبط با جنایت اسپایکر با حکم دستگاه قضایی عراق

حکم اعدام 36 تروریست عضو «داعش» که در ماجرای جنایت وحشیانه «اسپایکر» نقش داشته‌اند، به اجرا درآمد.



به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز حکم اعدام 36 تکفیری وابسته به داعش که در ماجرای جنایت اسپایکر نقش داشته‌اند، به اجرا درآمد. براساس سازوکار قانونی در عراق، رئیس‌جمهور این کشور باید حکم اعدام افراد را تایید کند و پیش از این، روند تشریفاتی فوق، طی شده بود.
این جنایتکاران جزو افرادی بودند که خرداد ماه سال 1393 حدود 1700 دانشجوی نظامی ارتش عراق که در پایگاه اسپایکر به سر می‌بردند، را قتل‌عام کرده بودند.پایگاه اسپایکر در استان صلاح‌الدین و در نزدیکی شهر «تکریت» قرار دارد.
هلاکت 19 سرکرده اصلی داعش
جنگنده‌های ارتش عراق اما طی یک عملیات ویژه در غرب شهر «موصل»، 19 سرکرده اصلی گروه تروریستی «داعش» را با بمباران، از پای درآوردند.خبرگزاری ایسنا در این باره نوشته جنگنده‌های ارتش عراق طی یک عملیات دقیق و براساس اطلاعات ارائه شده توسط عوامل امنیتی نفوذی، محل اجتماع سرکرده‌های داعش را در محله «المیثاق» واقع در غرب شهر اشغالی «موصل» بمباران کردند، که بنابر اخبار دریافت شده، 19 سرکرده اصلی داعش در این عملیات به هلاکت رسیدند. «ایاد حامد محل الجمیلی» امیر خودخوانده امارت عراق، «محمد الواوی» رئیس دفتر امیر ستادی داعش، «حجی تیسیر» مسئول ساخت مواد شیمیایی، «محمود رشید» مسئول امور پستی داعش و «ابوالبراء العراقی» مسئول بیت‌المال داعش از جمله کشته‌شدگان این حمله هستند. اخیراً نیز جنگنده نیروی هوایی عراق به کمک عوامل اطلاعاتی، موضع فرماندهی داعش در شهر مرزی «القائم» را بمباران کرده بودند که هلاکت شمار زیادی از سرکرده‌های داعش را در پی داشته است.
پخش اعلامیه بر فراز موصل
خبر دیگر اینکه هواپیماهای ارتش عراق با پخش میلیون‌ها اعلامیه بر فراز شهر موصل، نوید آزادی شهر را به مردم دادند. در این اعلامیه‌ها از ساکنان موصل خواسته شده که خود را آماده آزادسازی شهرشان بکنند.در این اعلامیه‌ها همچنین آمده است که گروه تروریستی داعش به پایان عمر خود رسیده است.هم‌اکنون نیروهای مسلح عراق در پشت دروازه‌های شهر «القیاره» 63 کیلومتری جنوب موصل مستقر و آماده آغاز عملیات هستند. علت تاخیر عملیات، بررسی راه‌ها برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان ساکن شهر عنوان شده است. «خالد عبیدی» وزیر دفاع عراق در این‌باره گفته، «نیروهای مسلح عراق قصد دارند برای حفظ جان ساکنان شهر موصل و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های این شهر، نبرد با داعش را به بیرون از شهر بکشانند.»در واکنش به تلاش آمریکا برای مشارکت ندادن بسیج مردمی در این عملیات نیز، «نوری مالکی» نخست‌وزیر سابق عراق، گفته، «بسیج مردمی باید در این عملیات مشارکت داشته باشد.»