kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۳۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
معاون نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها:

ايجاد فضا براي تشكل‌هاي انقلابي پيش نياز تحقق كرسي‌هاي آزاد انديشي است

معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: اصلا در شأن يك محيط آكادميك نيست كه به خاطر درج چند علامت تعجب در يك بيانيه يا يك نظر انتقادي در مورد برجام، تشكل‌هاي انقلابي را تحت فشار قرار دهند.


حجت‌الاسلام مير مجيد سيد قريشي در گفت‌وگو با «ماوا» در خصوص اتفاقات اخير در برخي دانشگاه‌هاي كشور گفت: دانشگاه اساسا محل تضارب آرا و افكار در چارچوب قانون است و مسئولان دانشگاه‌ها بايد با سعه صدر بيشتري با دانشجويان برخورد كنند، اينكه در يك دانشگاه مسئولان فرهنگي يك بيانيه دانشجويي كه معمول و رايج هست را برنتابند و اعلام جرم و شكايت كنند، پذيرفتني نيست.
قريشي ضمن اشاره به لزوم تعامل بيشتر مسئولان دانشگاهي با تشكل‌هاي انقلابي گفت: اصلا در شأن يك محيط آكادميك نيست كه به خاطر درج چند علامت تعجب در يك بيانيه يا يك نظر انتقادي در مورد برجام، تشكل‌هاي انقلابي را تحت فشار قرار دهند.
وی افزود: مسئولان دانشگاهي كشور بايد به سمت تقويت جبهه انقلابي در دانشگاه‌ها بروند و فضا را براي نقد پذيري و رشد فكري دانشجويان مهيا نمايند.
معاون فرهنگي سياسي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از تشكل‌هاي انقلابي خواسته‌اند مواضع و بيانيه‌هاي خود را در تريبون‌هاي رسمي مانند نماز جمعه بيان كنند و رويكرد انقلابي خود را نسبت به آرمان‌هاي انقلاب حفظ نمايند، مسئولان بايد با اين رويكرد با دانشجويان تعامل و همراهي داشته باشند.
به گفته قريشي، وجود فضاي نقد عالمانه در دانشگاه پيش زمينه تحقق كرسي‌هاي آزاد انديشي و نهضت آزاد فكري در دانشگاه است و تشكل‌هاي دانشجويي انقلابي به  عنوان عضوي موثر از جبهه وسيع گفتمان انقلاب اسلامي مي‌توانند موتور محرك براي حركت به سمت تحقق اهداف عاليه نظام و منويات رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها باشند.