kayhan.ir

کد خبر: ۸۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

کوتاه اقتصادی



* در هفتمین اجلاس مدیران و روسای شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور (آیتک)، مدیرعامل بانک انصار دکتر آیت‌الله ابراهیمی نشان عالی برترین مدیریت سرآمد در صنعت بانکداری را کسب کرد. در این اجلاس وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنگاه‌های بزرگ در کشور و در جهان مزایای زیادی دارند و پل ارتباطی بسیار خوبی بین صنایع کوچک و بزرگ هستند، یکی از وظایف بنگاه‌های بزرگ حمایت از بنگاه‌های متوسط و کوچک است و این دو بخش لازم و ملزوم هم هستند. نعمت‌زاده به دخالت بیش از حد حاکمیت به امور بنگاه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی از چالش‌های اصلی ما بحث مدیریت و یکی از دلایل کاهش رتبه در فضای کسب و کار وجود ساختارهای امر و نهی است.
* مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: مقرر شد اواسط شهریورماه شرکت‌های هواپیمایی توسط کارکنان استاندارد پرواز و خبرگان صنعت، مورد ممیزی جامع قرار گیرند. رضا جعفرزاده اظهار داشت: در ششمین گردهمایی مسئولان استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عالیرتبه فنی و عملیاتی شرکت‌های هواپیمایی تصمیم فوق گرفته شد.
* مدیرکل دفتر سهام عدالت گفت: در سال‌های 85 و 86 قانون اجازه می‌داد تا سود سهام عدالت به مشمولین پرداخت شود اما بر اساس ماده 100 قانون برنامه پنجم پرداخت سود به مشمولین ممنوع شد و بر این اساس باید همه سودها بابت اقساط به حساب خزانه واریز شود. به گزارش تسنیم؛ اسماعیل مختار دولت‌آبادی در گفت‌وگو با رادیو گفت‌وگو در خصوص تعداد قطعی مشمولین سهام عدالت در کشور گفت: در حال حاضر بر اساس آمار نهایی، 49 میلیون و 132 هزار و 251 نفر ثبت‌نام شده نهایی سهام عدالت هستند که برگه عضویت و سهامداری گرفته‌اند و حتی یک نفر هم به این آمار اضافه نخواهد شد.