kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴

اخبار کوتاه



رفع حصر سران فتنه منتفی است
محمد رضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان در گفت و گو با فارس  بابیان اینکه با توجه به عدم پشیمانی و توبه سران فتنه از عملکرد گذشته امکان رفع حصر منتفی است تاکید کرد: اگر سران فتنه در هر دادگاه عادلانه‌ای محاکمه شوند احکام سختی در انتظار آنان خواهد بود.

نخستین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس با شورای نگهبان
به گزارش روابط‌عمومی شورای نگهبان، اولین نشست مشترک هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای نگهبان به منظور تعامل و درک متقابل ارکان قوه مقننه و درک متقابل مجلس و نهاد پاسدار قانون اساسی برگزار شد.

مأموریت نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم از جمله ماده 30 این لایحه، اظهار کرد: این ماده نیروهای مسلح را مکلف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند که اقدامی کاملاً نادرست است.
وی تاکید کرد: مأموریت ذاتی نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد و باید ماده ۳۰ لایحه برنامه توسعه اصلاح شود.

سپاه حفاظت هواپیمایی با خون شهدا حفظ شد
به گزارش فارس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع کارکنان سپاه حفاظت هواپیمایی و امنیت پرواز با بیان اینکه سپاه حفاظت هواپیمایی با خون شهدا حفظ شد و یکی از کارهای بزرگ سپاه همین کار بود، گفت: قاطعیت و ابتکار امام و عملکرد خوب پاسداران ما باعث شد این خدمت حفظ شود.

وجود ۳۰ پرونده زمین خواری روی میز کمیسیون اصل ۹۰
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: تعداد 30 پرونده در حوزه زمین خواری در کمیسیون اصل 90 وجود دارد که عمده این پرونده‌ها مربوط به استان‌های شمالی کشور و به ویژه کلاردشت است. وی تصریح کرد: در حال حاضر دو پرونده در ارتباط با حقوق‌های نجومی و مسکن مهر در کمیسیون اصل 90 در حال بررسی است و پس از نهایی شدن این دو پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در دستور کار برای بررسی قرار خواهد گرفت.

‌رئیس خانه احزاب انتخاب شد
به گزارش فارس نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران  روز گذشته در وزارت کشور و با حضور 20 نفر از اعضای شورای مرکزی برگزار شد. در این نشست که انتخاب رئیس خانه احزاب به مدت یک‌سال در دستور کار بود، قدرتعلی حشمتیان با کسب ١٢ رای از ٢٠ رای رئیس جدید خانه احزاب شد.