kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

جلسه دوم محاکمه شیخ عیسی قاسم هم از ترس واکنش‌های مردمی برگزار نشد

دادگاه جنایی بحرین با مشاهده ادامه اعتراض‌ها برای دومین بار محاکمه شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرین را به تأخیر انداخت و 15 سپتامبر (25 شهریور) را زمان محاکمه وی تعیین کرد.



دادگاه محاکمه رهبر شیعیان بحرین روز گذشته دقایقی پس از آغاز دومین جلسه محاکمه غیابی شیخ عیسی قاسم، اعلام کرد، محاکمه وی به 15 سپتامبر (25 شهریور) موکول شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، این دومین جلسه رسیدگی به اتهامات واهی شیخ عیسی قاسم رهبر و پدر معنوی انقلاب بحرین بود که بدون حضور وی برگزار شد. تحلیلگران معتقدند اعتراضات گسترده مردمی از مهمترین عوامل به تعویق انداختن جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم است.
مقامات بحرین شیخ عیسی قاسم را به اتهامات واهی مثل تلاش برای براندازی حکومت آل‌خلیفه، پولشویی و... متهم کرده‌اند.
جلسه اول محاکمه نیز 27 ژوئیه (6 مرداد) و بدون حضور وی برگزار شده بود که آن جلسه نیز از ترس واکنش‌های مردمی در عمل برگزار نشد.
شیخ عیسی قاسم در ادامه سرکوبگری‌های رژیم آل‌خلیفه علیه شیعیان سلب تابعیت شده که این اقدام اعتراضات و محکومیت‌های گسترده داخلی و خارجی را به دنبال داشت.
بیانیه علمای بحرین
در همین رابطه جمعی از علمای بحرین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که نظام حاکم جنگی ماهیتی را علیه هویت‌های ملی و دینی آغاز کرده این جنگ در حقیقت محاکمه‌ای مخرب است که پیش از اجرا جزئیاتش آماده شده و به دادگاه برای اتخاذ تصمیمات سیاسی ارائه شده است.
در این بیانیه همچنین تأکید شده «مردم بحرین و در رأس آن‌ها علمای بحرینی به مسیر مقاومت در برابر ظلم و فساد ادامه داده و خواستار حقوق غصب شده خود و برقراری امنیت برای همه طیف‌های جامعه اعم از مخالفان و یا هر گروه و طایفه‌ای هستند.»