kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
روحانی در اجتماع مردم یاسوج:

231 طرح با اعتبار 756 میلیارد تومان در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: در این سفر، 231 طرح و پروژه با اعتبار 756 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و نیز 36 پروژه مهم در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود.



رئیس‌جمهور کشورمان صبح یکشنبه همزمان با میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) به منظور انجام سی‌امین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد استان کهگیلویه و بویر احمد شد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم شهر یاسوج اظهار کرد: خوشحالم در جمع شما مردم یاسوج اعلام کنم که براساس آمار سازمان آمار کشور که دیشب اعلام شد، رشد اقتصادی کشور در سه ماهه اول امسال 4.4 بوده است.
وی افزود: روزی که دولت یازدهم تشکیل شد، رشد اقتصادی کشور منفی 6/8 بود، اما امروز به 4/4 رسیده که این نشان‌دهنده غیرت و استقامت مردم است.
روحانی ادامه داد: مردم غیور ما شعار امسال رهبری را اجرا کردند و با همدلی و هم‌زبانی میان دولت و ملت، در یک نقطه شکوهمندی قرار گرفتیم که ملت ما نه با شعار بلکه با عمل، مقاومت، حمایت و اطاعت از رهبری نشان دادند که دنیا نمی‌تواند چیزی به مردم ایران تحمیل کند.
ورود 350 هیئت اقتصادی به تهران
رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌ها، اضافه کرد: ملت ایران با مقاومت توانستند زنجیره تحریم را از دست و پای کشور باز کنند و شما مردم با مقاومت و ایستادگی نقش مهمی در رفع این تحریم‌ها داشتید.
وی افزود: امروز در سراسر دنیا در عرض کمتر از یک سال 350 هیئت اقتصادی به سرزمین ما آمده است و 160 هیئت سیاسی میهمان ایران بوده
است. رئیس‌جمهور ابراز داشت: ممکن است عده قلیلی از اینکه تحریم‌ها برداشته شده باشد خوشایند نباشند اما ملت ایران شاد و مسرور است.
وی تصریح کرد: به راستی که نباید بگذاریم در خانه‌ای جوانی بیکار بماند، لذا این کار شدنی است و راهش این بوده که بتوانیم اقتصاد را به حرکت درآوریم، همچنین امسال 750 بنگاه اقتصادی را تا پایان سال راه‌اندازی می‌کنیم.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: خوشبینی به برجام به معنای خوشبینی به ابرقدرت‌ها نیست و ما به برجام خوشبین و به آمریکا بدبین هستیم.
756 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی
در کهگیلویه و بویراحمد
وی  در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت: وزارت نفت تعهد کرده در سال 95 گازرسانی به 160 روستا را با اعتبار 74 میلیارد تومان انجام دهد.
به گزارش فارس روحانی تصریح کرد: در سال 96، 245 ایستگاه دیگر با اعتبار 70 میلیارد تومان گازرسانی خواهند شد که با گازرسانی به این ایستگاه‌ها 81 درصد جمعیت شهری و روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گازرسانی برخوردار خواهند شد.
روحانی در ادامه با بیان اینکه بیش از 900 پروژه متوسط، کوچک و بزرگ توسط این دولت در استان انجام شده، افزود: در این سفر، 231 طرح و پروژه با اعتبار 756 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد، همچنین 36 پروژه مهم در این استان کلنگ‌زنی خواهد شد که اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه‌ها 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد بود. وی با بیان اینکه در این سفر برای 44 طرح و پروژه 966 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده می‌شود، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های عمران شهری، علمی و فناوری و بهداشت و درمان نیازمند توسعه است که برای حوزه بهداشت و درمان و تکمیل بیمارستان‌های در دست احداث 90 میلیارد تومان اختصاص داده می‌شود.
روحانی در پایان تاکید کرد: دولت به غیر از بودجه دولتی، برای کمک به 57 طرح استان مبلغ 646 میلیارد تومان و 955 میلیون یورو اختصاص داده است.
دیدار با علما و ایثارگران
همچنین رئیس جمهور کشورمان در  جمع علماء، ایثارگران و برگزیدگان  کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما نباید غیر‌واقعی حرف بزنیم ما نباید یک کاری که با زحمت فراوان توسط کارگزاران نظام انجام می‎شود و بخش‌های مختلف لشکری و کشوری انجام می‌دهند در حالی نقص هم داشته باشد باید قدرشناس باشیم زیرا قدرشناسی از دولت از یک فرد نیست بلکه از یک مجموعه بزرگ است.
وی در ادامه افزایش صادرات غیر‌نفتی بر واردات را از آرزوهای 50 و 60 ساله کشور عنوان کرد و افزود: سال گذشته دولت در این زمینه گام بزرگی برداشت زیرا همیشه واردات در کشور بیش از صادرات بوده  و سال گذشته صادرات یک میلیارد بر واردات بیشتر بود و در چهار ماهه گذشته صادرات 3.4 میلیارد بیشر از واردات بوده است.
روحانی با اشاره به اینکه سال 94، 670 هزار شغل در کشور ایجاد شد تصریح کرد: باید تلاش کنیم این میزان شغل بیشتر شود و چون نرخ بیکاری 11 درصدی در کشور و البته در برخی استان‌ها کمتر یا بیشتر بوده باید سالانه برای کاهش این نرخ یک میلیون شغل ایجاد کنیم.
رئیس‌جمهور در پایان  ‌‌با تاکید براینکه برجام کار بزرگ مردم ما بود نه طرف‌های مذاکره‌کننده، خاطرنشان کرد: وزرا مسئول نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها می‌شوند.