kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

جنگنده‌های سعودی با بمباران مدرسه‌ای در صنعا ده‌ها دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند

جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات وحشیانه خود، این بار یک مدرسه را در شمال یمن مورد حمله قرار داده و مدرسه را به همراه دانش‌آموزان آن، با خاک یکسان کردند!



جنگنده‌های سعودی این بار یک مدرسه را در شمال یمن و در منطقه حیدان استان صعده بمباران کرده‌اند. هنوز از آمار دقیق تلفات این حمله اطلاعاتی منتشر نشده اما اطلاعات اولیه از شهید و زخمی شدن دستکم 20 دانش آموز یمنی خبر می‌دهند. برخی منابع حتی شمار شهدا را تا 50 تن هم اعلام کرده‌اند. عملیات امداد و نجات در این منطقه از دیروز آغاز شده و انتظار می‌رود شمار شهدا افزایش یابد. جنگنده‌های سعودی روز شنبه مناطق مسکونی در استان‌های عمران، تعز، صعده، صنعا و مارب را هدف حملات خود قرار دادند که در یکی از این حملات در منطقه برکان در استان صعده 6 نفر شهید و چند تن دیگر زخمی شدند. این مدرسه نیز در حین انجام این حملات هدف قرار گرفته است. جنگنده‌های سعودی پس از پایان گفت و گوهای صلح یمن در کویت که با کارشکنی عربستان به نتیجه نرسید مناطقی در استان‌های صعده، صنعا و مارب را به شدت بمباران کردند. در همین حال روز جمعه، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از آغاز حمله متجاوزان سعودی به یمن قطعا بیش از ۱۱۲۱ کودک یمنی شهید شده‌اند. سعودی‌ها پیش از این چندین بیمارستان، مسجد، کارخانه، بازار و... را هم بمباران کرده‌اند.
آغار کار پارلمان یمن
خبر دیگر اینکه140 نماینده پارلمان یمن، دیروز راهی ساختمان پارلمان شدند تا پس از یک سال و نیم توقف اجباری، کار قانون گذاری را از سر بگیرند. به گزارش العالم، منابع خبری یمني تاکید کرده‌اند که همزمان با ورود نمایندگان به ساختمان پارلمان، شماری از مردم نیز به منظور حمایت و پشتیبانی از آغاز به کار دوباره پارلمان، در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کرده‌اند. تقریبا همه فراکسیون‌های پارلمان یمن، برای حضور در جلسات پارلمان، اعلام آمادگی کردند. جلسه نمایندگان یمنی، دو هفته پس از توافق احزاب مختلف برای تشکیل شورای عالی سیاسی تشکیل می‌شود. اشغالگران سعودی تلاش زیادی کرده بودند با جلوگیری از پرواز هواپیمای شماری از نمایندگان پارلمان یمن، در برگزاری نخستین جلسه پارلمان، اخلال ایجاد کنند. این نشست به درخواست جنبش انصارالله یمن و حزب کنگره مردمی این کشور برگزار شده است. گفته می‌شود «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن،  نمایندگان را تهدید کرده بود تا در این نشست شرکت نکنند و همزمان جنگنده‌های سعودی از صبح دیروز در حال بمباران مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور هستند.  در جلسه دیروز، نمایندگان با توافق به تشکیل شورای عالی سیاسی رأی مثبت دادند.