kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
پس از 7 حمله ناموفق

جیش‌الفتح در حلب از نفس افتاد /ارتش سوریه در تدارک عملیات نهایی

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با مسدود کردن همه راه‌ها و گذرگاه‌های تدارکاتی تروریست‌های «جیش‌الفتح»، آنها را به داخل مناطق اشغالی حلب عقب راندند و خود را برای تدارک نهایی ریشه‌کنی تروریست‌ها در این شهر آماده می‌کنند.


در پی شکست هفتمین عملیات فرار تروریست‌ها از حلب، برای نخستین بار سرکرده‌های تروریستی و حامیان آنها، در مورد شکست خود حرف می‌ز‌نند. این در حالی است که تا همین اواخر قول پیروزی می‌دادند و می‌‌گفتند حلقه محاصره را درهم خواهند شکست.
شبکه «الجزیره» قطر که این روزها به تریبون تروریست‌ها در حلب تبدیل شده، به عجز «جیش‌الفتح» در این شهر اذعان و به نقل از تروریست‌ها، اعلام کرد: معارضان می‌گویند سیطره بر حلب، به زمان نیاز دارد، ولی آمریکا در مورد توان (معارضان) مردد است. آمریکا برای تقویت تروریست‌ها در حلب، 22 گروه تروریستی موجود در این شهر را تحت یک نام (جیش‌الفتح) متحد کرده است.
رسانه‌ها و مفتی‌های سعودی نیز با توجه به وضعیت نابسامان تروریست‌ها در حلب، تبلیغات وسیعی را برای جذب تروریست‌ و پیوستن عناصر جدید به تروریست‌ها در حلب و دیگر مناطق سوریه راه انداخته‌اند.
به هر حال، خبرها از تحولات میدانی شهر حلب حاکی است، در حال حاضر نیروهای دولتی و مقاومت کاملا بر اوضاع مسلط هستند و هرگونه تحرک عناصر مسلح را در نطفه سرکوب می‌کنند.
رزمندگان حزب‌الله نیز برای نخستین بار و در اقدامی غافلگیرکننده، مواضع تروریست‌ها را در روستای «حلصه» واقع در جنوب غرب حلب، با استفاده از پهپادها، هدف موشک قرار دادند و ده‌ها تروریست را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند.
«فهد جاسم الفربح» وزیر دفاع سوریه نیز به دستور «بشار اسد» رئیس‌جمهور، به خط مقدم جبهه جنوب شهر حلب رفت و از نحوه نبرد نیروهای دولتی با تروریست‌ها مطلع شد. الفریج به نظامیان در این منطقه گفت که مقامات برای شکست تروریست‌ها در حلب مصمم هستند.
«الکساندر ژوراولوف» فرمانده نیروهای روسیه در سوریه هم به پاس فداکاری‌های تیپ فلسطین «القدس» در حلب سوریه، به فرمانده این تیپ  نشان شجاعت و افتخار اعطا کرد.
«حسین مرتضی» خبرنگار شبکه العالم هم دیروز طی یک گزارش میدانی از درگیری‌های حلب، اعلام کرد: ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت مواضع تروریست‌ها در منطقه چهارم و پنجم الراشدین است و عناصر مسلح تاکنون توانسته‌اند حلقه محاصره محکمی را در اطراف شهر ایجاد کنند. وی ضمن اشاره به تلفات بالای تروریست‌‌ها، افزود، پیاده نظام ارتش سوریه هم‌اکنون در برخی از جبهه‌ها در حال پیشروی است.
در مورد شمار واقعی تلفات تروریست‌ها، خبری مخابره نشد، اما به نظر می‌رسد که شمار کل تلفات آنها در طی سه هفته اخیر، در حال نزدیک شدن به عدد 3000 است.
در ارتباط با کمک‌های خارجی به تروریست‌های تحت محاصره حلب گزارش نرسیده و در واقع، با انسداد مسیرهای تدارکاتی، امکان ارائه کمک به آنها از بین رفت، اما، به نوشته روزنامه انگلیسی «فاینشنال تایمز» دولت‌های مخالف «بشار اسد» به حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود همچنان ادامه می‌دهند و پول و تسلیحات برای افراد مسلح در سوریه ارسال می‌کنند.
در هر حال، حامیان خارجی تروریست‌ها به طرز عجیبی تحولات حلب را تحت نظر دارند. به اعتقاد کارشناسان، شکست تروریست‌ها در حلب، همه نقشه‌های دشمنان دمشق، از جمله طرح تجزیه سوریه، را ناکام خواهد گذاشت.
نیروهای دولتی علاوه بر شهر حلب، دیروز در مناطق دیگر نیز پیروزی کسب کردند؛ در منطقه «غوطه شرقی» دمشق این نیروها توانستند شهرک «حوش نصری» را پس از عملیاتی شش روزه، از جنگ تروریست‌ها آزاد کنند. در این عملیات شمار کشته‌های گروه تروریستی «جیش‌الاسلام» در غوطه شرقی به 40 تن رسید.
ارتش سوریه در استان «لاذقیه» نیز طی عملیاتی شش ساعته، ارتفاع مهم «جبل القلعه» را به طور کامل آزاد کرد.
سایر رویدادها
* «افریم اینبار» تحلیلگر اندیشکده صهیونیستی موسوم به «بگین - سادات»، طی تحلیلی نوشت که نابودی داعش، اشتباهی استراتژیک برای غرب است.
* «مایک مارل» معاون سابق رئیس «سیا» گفت: آمریکا باید با کمک کردن به گروه‌های مخالف میانه‌رو [تروریستی]، حملات مخالفان دولت دمشق را گسترش دهد.