kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
معاون سرمایه انسانی دولت دهم:

حقوق‌های نجومی حاصل احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت دهم گفت: تشکیل مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی سه سال گذشته عوارضی همچون حقوق‌های نجومی را به همراه داشت.



لطف‌الله فروزنده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انحلال سازمان برنامه و بودجه و تشکیل دو سازمان برنامه و بودجه و اداری- استخدامی ریاست جمهوری اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دو سازمان مجزا درباره امور استخدامی و بودجه در کشور وجود داشت که در دولت اصلاحات این دو سازمان با یکدیگر ادغام شد، در دولت نهم این دو سازمان با کار کارشناسی مجددا تفکیک شد.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در اصل 126 قانون مدیریت خدمات کشوری این دو سازمان به صورت جداگانه تعریف شده است، تصریح کرد: در دولت قبل این موضوع درست شد ولی در دولت فعلی، آقای روحانی شعار داد و به دلیل اینکه تکنوکراتها منافعشان به خطر افتاده بود بر سر این اقدام دولت گذشته دعوا و ادعا کردند که دولت قبل سازمان برنامه و بودجه را از بین برد.
فروزنده افزود: متأسفانه با تشکیل مجدد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طی سه سال گذشته عوارضی همچون حقوق‌های نجومی، عدم چابکی در سیستم اداری و... را به همراه داشت.
وی تصریح کرد: باید با مصوبه مجلس سازمان اداری و استخدامی را تثبیت کرد. در این ادغام، سازمان اداری و استخدامی فدای سازمان برنامه و بودجه شد. در بحث بودجه، هیچ مبحثی درباره برنامه و نظارت راهبردی وجود ندارد.
فروزنده گفت: اگر سرمایه اصلی، محور توسعه است امیدواریم این ادغام‌ها تجربه‌ای شود تا به بخش نیروی انسانی، ساختارها و چابک شدن نظام اداری توجه بیشتری شود.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 89 سیاست‌های کلی نظامی اداری را ابلاغ کردند ولی متاسفانه کار جدی در رابطه با این موضوع انجام نشده است.
فروزنده با تاکید بر اینکه در حال حاضر یک سازمان مدیریت تحویل آقای انصاری شده که شش ماه به پایان سال مانده، بودجه و ردیف بودجه ندارد که طبیعتا هیچ اقدامی نیز نمی‌تواند انجام دهد، گفت: رئیس‌جمهور باید تمهیداتی را در این باره انجام دهد و حمایت جدی نیز داشته باشد.عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امیدواریم این اقدام دولت در تفکیک دو سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه که یا کارشناسی شده و یا بالاجبار بوده نتیجه مثبتی را حاصل کند.