kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

شورش سرکردگان داعش علیه ابوبکر البغدادی

ده‌ها تن از سرکرده‌های داعش مستقر در استان «کرکوک» عراق ضمن اعلام جدایی از رهبر «داعش»، با «ایمن الظواهری» اعلام بیعت کردند.


به گزارش ایسنا، یک منبع محلی در استان کرکوک عراق گفته، شماری از سرکرده‌های داعش علیه «ابوبکر البغدادی» کودتا کردند و بیعت خود را با وی پس گرفتند. این سرکرده‌ها که تعداد آنها ذکر نشده است، همزمان با رهبر القاعده اعلام بیعت کردند. این اقدام سرکرده‌های داعش، ضربه دردناکی به این گروه تروریستی و شخص ابوبکر البغدادی محسوب می‌شود.
علت بروز این شکاف در داعش، شکست البغدادی در استان‌های صلاح‌الدین و الانبار عنوان شده است. بخش‌هایی از استان کرکوک از سال 2014 تاکنون تحت اشغال داعش قرار دارد.
موصل
مقارن ظهر دیروز، عناصر تروریستی داعش که تلاش می‌کردند پایگاه هوایی «القیاره» را مجددا اشغال کنند، با مقاومت نیروهای مسلح عراق مواجه شدند و پس از برجای گذاشتن 110 کشته، مجبور به عقب‌نشینی شدند.
از شهر موصل نیز خبر رسیده، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضدداعش ساختمان دانشکده علوم اسلامی دانشگاه موصل رابا 20 موشک هدف قرار دادند و آن را با خاک یکسان کردند.نیروهای مسلح عراق نیز به پیشروی خود در مناطق جنوبی موصل ادامه می‌دهند و در طی پیشروی‌های جدید، روستای «الرماج» و پروژه آبی این شهر را در نزدیکی منطقه القیاره، از تروریست‌ها پس گرفتند.در استان الانبار هم جزیره «خالدیه» به طور کامل از تروریست‌ها پاکسازی شد.
سایر رویدادها
* بیش از سه میلیون عراقی در سالگرد شهادت آیت‌الله «محمدصادق صدر» در کنار آرامگاه او در نجف اشرف گرد آمدند. آیت‌الله صدر 29 بهمن 1377 به دست عوامل رژیم «صدام» شهیدشد.
* عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: داعش و حزب منحل شده بعث عراق دو روی یک سکه هستند.
* وزارت دفاع عراق چهار فروند هواپیمای «اف-16» خریداری شده از آمریکا را از این کشور تحویل گرفت.