kayhan.ir

کد خبر: ۸۲۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳

آنروا: غزه فقط تا 4 سال دیگر قابل سکونت است

مسئول آنروا گفت، اگر جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه همینطور ادامه یابد این منطقه بعد از سال 2020 قابل سکونت نخواهد بود.


«عدنان ابوحسنه» مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و اشتغال فلسطینی‌ها (آنروا) ضمن هشدار درباره وخامت اوضاع در غزه اظهار داشت. اگر جنایات رژیم صهیونیستی به همین منوال ادامه پیدا کند تا چهار سال دیگر غزه قابل سکونت نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: «80 درصد مردم غزه برای تامین نیازهای خود به کمک‌های انسانی وابسته هستند و این میزان روز به روز در حال افزایش است.»
به گفته «ابوحسنه، به دلیل محاصره غزه و سیاست گرسنه نگهداشتن مردم این منطقه که از سوی اسرائیل اعمال می‌شود همچنین به دلیل خودداری کشورهای کمک کننده از عمل به تعهدات مالی برای بازسازی ویرانه‌های این باریکه، غزه پس از سال 2020 غیرقابل زندگی خواهد بود. مسئول آنروا همچنین هشدار داد اگر محاصره غزه و آلودگی آب ادامه پیدا کند و گذرگاه‌ها همچنان بسته باشد غزه حتی ممکن است قبل از سال 2020  نیز غیرقابل سکونت شود. وی در ادامه با اعلام اینکه «مردم در چنین شرایطی فقط زنده هستند و زندگی آنها فاقد هرگونه کیفیت است» افزود: «هیچ آینده روشنی پیش روی ساکنان غزه نیست».
درگیری در نابلس
در جریان درگیری‌های شنبه شب میان فلسطینیان با صهیونیست‌ها در نابلس اما خبر رسید که 13 شهروند فلسطینی زخمی شده‌اند. در این درگیری‌ها یک نظامی صهیونیست نیز زخمی شد.به گزارش ایسنا، شاهدان عینی تصریح کردند، شعار زیادی از نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به شهرک‌های فلسطینی در حومه نابلس در کرانه باختری حمله کردند و به سمت فلسطینی‌ها گلوله و گاز اشک‌آور شلیک کردند. نظامیان صهیونیستی تعدادی از جوانان این منطقه را نیز بازداشت کردند.
صهیونیست‌ها در روزهای اخیر در راستای مقابله با عملیات مقاومتی بر شدت سرکوب‌های خود افزوده‌اند.