kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۹۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱

پلیس هند نمازگزاران کشمیری را به خاک و خون کشید

به دنبال حملات روز جمعه پلیس هند به نمازگزاران کشمیری، شمار شهدای ناآرامی‌های کشمیر به مرز 60 تن نزدیک شد. در این حملات 6000 مسلمان هم مجروح شده‌اند.

 

صدها نفر از مردم کشمیر بعد از نماز جمعه و در اعتراض به ادامه محدودیت‌های منع رفت و آمد و خشونت نیروهای امنیتی با حضور در خیابان‌های «سرینگر» مرکز ایالت «جامو» و «کشمیر» با پلیس هند درگیر شدند. این درگیری‌ها که جرقه آن با کشته شدن «برهان مظفر وانی» رئيس حزب المجاهدین زده شده و از چهار هفته پیش آغاز گردیده، همچنان ادامه دارد. به گفته مقامات امنیتی هند، درگیری‌ها بین پلیس و مسلمانان کشمیری بعد از برگزاری نماز جمعه آغاز شد که در نهایت سه نفر شهید و بیش از 200 نفر هم مجروح شدند. دست‌کم 20 نفر از مجروحان جزو نیروهای امنیتی هستند.
طبق گزارش‌های منتشر شده تعطیلی مراکز خرید، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و وسایل حمل و نقل عمومی زندگی در  کشمیر را فلج کرده است. خدمات اینترنت تلفن همراه همچنان در سرینگر مرکز تابستانی ایالت جامو و کشمیر مسدود ولی خطوط تلفن همراه و ثابت وصل شده است .تعداد قربانیان درگیری‌های خونین چهار هفته گذشته در کشمیر به 58 تن و بیش از 6 هزار و 200 مجروح رسیده است. کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری بین کشمیری‌ها و نیروهای امنیتی از سال 1989 تاکنون بیش از 68 هزار کشته برجا گذاشته است.