kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
مقامات اروپایی می‌گویند وقوع حملات جدید تروریستی قطعی است

اروپا در وضعیت جنگی تمام جشنواره‌‌های تابستانی در فرانسه لغو شدند

ترس از حملات تروریستی سراسر اروپا را فراگرفته است و به شدت مقامات غربی را نگران کرده تا جایی که متولیان امنیتی فرانسه مجبور شدند تمام جشنواره‌های این کشور را که هر ساله در تابستان برگزار می‌شود به حالت تعلیق در آورند.

سرویس خارجی -

حملات تروریستی چند ماه گذشته در کشورهای مختلف اروپا، از آلمان گرفته تا بلژیک، فرانسه و انگلیس موجی از ترس و اضطراب را در میان مردم اروپا به راه اندخته است. مردم این قاره، هر لحظه انتظار وقوع یک حمله تروریستی را دارند. طبق نظرسنجی که در روز‌های اخیر در آلمان از مردم گرفته شد، 75 درصد از مردم این کشور  «هر لحظه» منتظر وقوع یک حمله تروریستی، یک انفجار و یا یک تیراندازی هستند..
ترس و تنش البته فقط منحصر به مردم اروپا نمی‌شود. رهبران اروپایی هم بسیار آشفته‌اند.آنها از طرفی در نوک پیکان انتقادات مردم هستند چراکه نتوانسته‌اند تا کنون امنیت آنها را تامین کنند و از طرف دیگر سردرگم‌اند که از حالا به بعد چگونه باید این بحران را مدیریت کنند.
 مثلا وزیر دفاع فرانسه اعلام کرده «در وضعیت جنگی قرار داریم.» وی برای آرام کردن افکار عمومی در رابطه با تعطیل کردن فستیوال‌های فرانسوی هم گفته: «همگان باید بدانند که ما در چنین وضعیتی قرار داریم و چنین وضعیتی گاها منجر به اعمال برخی محدودیت‌ها خواهد شد.» به گزارش خبرگزاری فارس، پلیس لندن و شهردار این شهر هم تمهیدات ویژه اندیشیده‌اند آنها اعلام کرده‌اند که از این پس نیروهای مسلح بیشتری در سطح شهرها دیده خواهند شد.
اتفاقات اخیر در اروپا فضای آماده‌ای را برای عرض اندام گروه‌های تندرو و نژادپرست  بومی همچون چپ‌گراها و فاشیست‌ها مهیا کرده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره فدرال پلیس آلمان اعلام کرده با وجود اینکه هجوم پناهندگان به آلمان در سال 2016 کاهش پیدا کرده است اما شمار جرائم علیه اقامتگاه‌های پناهندگان در این کشور حدود سه برابر شده است.
گفتنی است رشد بحرانی که امروز گریبان کشورهای غربی را گرفته را باید در سیاست‌های نادرست رهبران این کشور‌ها در منطقه غرب آسیا جست‌وجو کرد. آنها که هیچ‌گاه انتظار نداشتند دود حمایت از داعش در منطقه غرب آسیا به چشمان خودشان برود، امروز با بازگشت تروریست‌های غربی به وطن‌هایشان مواجه هستند. تروریست‌هایی که خوی انسانی خود را از دست داده‌اند و انسان‌های بی‌گناه را به راحتی می‌کشند.