kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
به بهانه مقابله با داعش صورت گرفت

آغاز حملات نظامی آمریکا به لیبی با دستور باراک اوباما

وزارت دفاع آمریکا رسما از آغاز حملات هوایی این کشور به لیبی آن هم با دستور اوباما و به بهانه مقابله با داعش خبر داده است.


سرویس خارجی -

آمریکا بار دیگر حملات هوایی خود را در لیبی از سر گرفت. در سال 2011 این کشور به همراه همپیمانان خود برای سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی به این کشور حمله و این کشور را نابود کردند. طوری که اکنون لیبی عملاً کشوری تجزیه شده محسوب می‌شود. اکنون آمریکا با بهانه‌ای آشنا به لیبی برگشته است و این بار می‌خواهد داعش را نابود کند! به گزارش تسنیم، وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع داعش در شهر سرت لیبی واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را بنا به درخواست دولت وفاق ملی در این کشور بمباران کرده است. «پنتاگون» افزود، «باراک اوباما» اجازه حملات به مواضع داعش در لیبی را داده است و حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سرت، دولت وفاق ملی را قادر خواهد کرد که پیشروی‌های استراتژیک و تعیین کننده‌ای را به دست بیاورد. بنابر اعلام آمریکا، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از آمریکا خواسته است که مواضع داعش را فقط در سرت و حومه آن هدف قرار دهد. با بازگشت آمریکا به لیبی و شروع حملات هوایی احتمالا باید در روزهای آینده شاهد کشتار غیرنظامیان لیبی هم باشیم. پیش از این به دنبال سرنگونی هلی‌کوپتر جنگی فرانسه و برملا شدن حضور نظامی این کشور در لیبی، هزاران لیبیایی در واکنش به حضور استعمارگران، پرچم فرانسه را به آتش کشیدند. سفیر روسیه در لیبی حملات هوایی آمریکا در شهر سرت لیبی را غیرقانونی خواند. وی تاکید کرد حمله به مواضع تروریست‌ها نیاز به قطعنامه شورای امنیت دارد.
گروه‌های مخالف در لیبی که برای تصاحب قدرت رو‌در‌روی هم قرار گرفته بودند، اخیرا با میانجیگری سازمان ملل و با هدف جلوگیری از گسترش نفوذ داعش، دولت وحدت ملی تشکیل داده‌اند، اما با وجود گذشت چند ماه از انتقال مقر دولت وحدت ملی به طرابلس، این دولت همچنان با دشواری‌هایی برای بازگرداندن ثبات به این کشور روبه‌رو است.  گفتنی است هنوز ادعای آمریکا مبنی بر هماهنگی این حملات با مقامات دولت وفاق ملی لیبی، از سوی آنها تأیید نشده است.