kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
رئیس پلیس لندن:

صحبت از زمان وقوع حملات تروریستی است نه احتمال وقوع آن

رئیس پلیس لندن می‌گوید ‌آن‌قدر احتمال حملات تروریستی در این شهر بالا رفته که با وجود تمام تلاش‌های پلیس و نیروهای امنیتی، نمی‌تواند قول دهد هیچ حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست.


سرویس خارجی -

حملات تروریستی به کشورهای اروپایی چنان رعب و وحشتی به جان دولت‌های این کشورها انداخته که همه به فکر افتاده‌اند چگونه با این خطر روبه‌رو شوند. آنها به خوبی می‌دانند که از چه موجوداتی در عراق و سوریه حمایت کرده‌اند. موجوداتی که اکنون به اروپا بازگشته‌اند.
«سر برنارد هوگان هو» رئیس پلیس پایتخت انگلیس اما درباره احتمال حملات تروریستی در شهر لندن هشدار داده و گفته: «این که آیا حمله تروریستی انجام می‌شود یا نه مطرح نیست بلکه مسئله این است چه زمانی این حملات انجام می‌گیرد.»به نوشته فارس، رئیس پلیس لندن این را هم گفته که «گرچه مسئولیتش جلوگیری از وقوع هرگونه حمله تروریستی است اما نمی‌تواند قول دهد که حمله تروریستی به وقوع نخواهد پیوست. وی گفته فقط می‌تواند به مردم اطمینان دهد پلیس و نیروهای امنیتی برای امنیت آنان در تلاشند.
به گفته «هوگان» اکنون سطح هشدار امنیتی در لندن طی دو سال گذشته در «بالاترین حد» قرار دارد و بالا بودن سطح هشدار امنیتی یعنی اینکه احتمال حملات تروریستی خیلی زیاد است و اکنون باید گفت چه زمانی این اتفاق می‌افتد نه اینکه آیا چنین حادثه‌ای روی خواهد داد یا خیر؟
هوگان حتی این را هم گفت که حملات تروریستی متعددی را تاکنون خنثی کرده‌اند. این تنها انگلیسی‌ها نیستند که نگران حملات تروریستی هستند. در آلمان نیز وضعیت مشابهی حاکم است. بر اساس جدیدترین نظرسنجی‌ها، بیش از 75 درصد از شهروندان این کشور انتظار حملات تروریستی جدید را در آلمان دارند.