kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
مشارکت نتانیاهو در مراسم روز ملی مصر

قاهره در مسابقه خیانت اعراب به آرمان‌‌های فلسطین از همه جلو زد

حضور نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم روز ملی مصر در سفارت این کشور در تل آویو، مصر را در مسابقه خیانت به آرمان‌های فلسطین پیشتاز کرد.


برخی کشورهای عربی ظاهرا برای خیانت به آرمان فلسطین با همدیگر مسابقه گذاشته‌اند. در این میان عربستان در ماه های اخیر گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده بود و سفرهای مقامات سعودی به تل‌آویو باعث شد تا کارشناسان از عادی‌سازی روابط بین ریاض و تل آویو و احتمال برقراری روابط رسمی سخن بگویند. اما سفارت مصر در تل آویو با دعوت از نخست‌وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی برای شرکت در جشن ملی مصر از دیگر کشورها جلو زد. به گزارش العالم به نقل از «سی‌ان‌ان» شرکت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در مراسمی که به مناسبت سالگرد 23 ژوییه 1952، به میزبانی «حازم خیرت»، سفیر مصر در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، در شبکه‌های اجتماعی جنجال به‌پا کرده است.
سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این مورد اعلام کرده، این مراسم از سوی سفارت مصر در محل اقامت سفیر این کشور برگزار شد و همسر نتانیاهو و «روین ریولین»، رئیس رژیم اسرائیل هم در آن حضور داشتند. در این مراسم «نتانیاهو» با تعریف و تمجید از «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر گفت: «من تلاش‌های آقای «السیسی» را برای پیشبرد روند صلح بین ما و فلسطینی‌ها و تقویت امنیت در سراسر منطقه ارج می‌نهم». وی این را هم گفته که از مشارکت هر کشوری در این تلاش‌ها استقبال می‌کند. شرکت نتانیاهو در این مراسم انتقادات شدیدی را متوجه مقامات مصری، در شبکه‌های اجتماعی کرده است. این در حالی است که هواداران «السیسی» با دفاع از حضور «نتانیاهو» در این مراسم، ورود وی به سفارت مصر را دلیلی بر قدرت مصر قلمداد کردند! صهیونیست‌ها به دلیل نزدیکی «السیسی» به دیدگاه‌های خود وی را گنج استراتژیک اسرائیل می‌دانند.