kayhan.ir

کد خبر: ۸۱۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
طی عملیات منحصر به فرد ارتش عراق در الانبار

شماری از سرکردگان داعش و نزدیکان ابوبکر البغدادی به هلاکت رسیدند

نیروی هوایی عراق طی عملیاتی ویژه، نشست سرکرده‌های داعش را در منطقه مرزی «القائم» الانبار هدف قرار دادند و داماد «ابوبکر البغدادی» را به همراه شماری دیگر از سرکرده‌های داعش به هلاکت رساندند.



به گزارش تسنیم، دیروز جنگنده‌های عراقی نشست مخفی سران داعش را در شهر مرزی «القائم» بمباران کردند. بر اثر این حمله غافلگیرکننده، «طه العزاوی» داماد سرکرده داعش، «ابوقسوره» معاون وزیر جنگ داعش و شماری دیگر از فرماندهان اصلی داعش به هلاکت رسیدند. شماری از کشته‌شدگان نیز جزو اتباع روسیه، چچن و منطقه قفقاز بوده‌اند.
تحقیر داعش در مقر داعش
در پی نصب پرچم عراق بر فراز مسجد «ابوبکر البغدادی» در مرکز شهر موصل به دست افراد ناشناس، عناصر گروه تروریستی داعش به حال آماده‌باش درآمدند. این مسجد در منطقه «باب‌الطوب» واقع است.
به گفته یک منبع امنیتی عراق، افراد ناشناس علاوه بر مسجد مذکور، در دیگر مناطق موصل نیز پرچم عراق را نصب کرده‌اند.
این تحرکات در حالی در موصل روی می‌دهد، که ارتش و بسیج مردمی عراق قصد دارند هرچه سریعتر عملیات آزادسازی موصل را که مقر اصلی داعش در عراق است کلید بزنند. در این عملیات قرار است که از داخل شهر موصل نیز علیه داعش قیام عمومی صورت گیرد.
دیروز همچنین، روستای «شیاله» در جنوب شهر موصل به دست نیروهای مسلح عراق آزاد شد.
موصل فقط به دست عراقی‌ها آزاد می‌شود
خبر دیگر اینکه «خالد عبیدی» وزیر دفاع عراق، گفت، عملیات آزادسازی موصل، نبردی عراقی است و این شهر فقط به دست نیروهای عراقی آزاد می‌شود.
وی حضور نیروهای آمریکایی در این عملیات را هم رد کرد و گفت؛ «نیروهای امنیتی عراق وظیفه خود را خوب انجام می‌دهند و تا به حال نیز پیروزی‌های بزرگی را رقم زده‌اند.» عبیدی از نقش پررنگ ایران در مبارزه با تروریسم در عراق هم تجلیل کرد و گفت: «ایرانی‌ها می‌توانند چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در عراق با تروریسم بجنگند.»
در همین حال، «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق، از آمادگی این نیروها برای مشارکت در عملیات موصل خبر داد.